ایده های برتر برای قدردانی از مشتری برای مشاغل کوچک

post-image
تاریخ انتشار : 23 خرداد 1401
تاریخ بروزرسانی : 23 خرداد 1401 - 6:21
دسته بندی : آموزش مدیریت کسب وکار MBA

ایده های برتر برای قدردانی از مشتری برای مشاغل کوچک

تقویت روابط با مشتریان فعلی می تواند مکمل استراتژی های جدید جذب مشتری شما باشد. جوایز و هدایای تشکر شخصی چند راه هستند که صاحبان مشاغل می توانند حفظ مشتری را بهبود بخشند، ایده های قدردانی از مشتری نیاز به کار اولیه دارد، اما در طول زمان نتیجه وفاداری مشتری را دارد کسب ‌وکارهای کوچک آنقدر تلاش می‌کنند تا مشتریان جدید به دست آورند که به راحتی می‌توان از قدرت حفظ مشتریان فعلی چشم پوشی کرد . در واقع، جذب سرنخ های جدید پنج برابر بیشتر از حفظ سرنخ های موجود هزینه دارد.ارائه یک تجربه مثبت برای مشتری یک محرک حیاتی برای وفاداری مشتری است. هرچه بیشتر بتوانید تجربه فردی را از ابتدا تا انتها بهبود بخشید، احتمال بازگشت مشتریان شما بیشتر می‌شود و حتی بازاریابی دهان به دهان ارگانیک را ترویج می‌کند که به کسب و کار شما بیشتر می‌افزاید.

برای حفظ پایگاه خود، سعی کنید انواع ایده های قدردانی از مشتری را اجرا کنید که می تواند به شما در ایجاد اعتماد با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید کمک کند.

قدردانی مشتری چیست؟

قدردانی مشتری به چیزی بیش از یک «تشکر» برای استفاده از خدمات یا خرید محصول شما نیاز دارد. این در مورد این است که مشتری در طول زمان احساس کند شنیده، دیده و قدردانی شده است. مطمئناً، شما می‌خواهید که اصول اولیه پوشش داده شود، مانند صندوق ‌دارانی که آموزش دیده‌اند تا هنگام تحویل گرفتن رسید، از مشتریان استقبال و تشکر کنند. اما ایجاد یک تجربه واقعاً مثبت برای مشتری به معنای تلاش بیشتر برای ایجاد اعتماد طولانی مدت است.

ایده های برتر برای قدردانی از مشتری

آیا آماده‌اید از مشتریان خود برای انتخاب کسب‌ وکارتان تشکر کنید؟ از این ایده های قدردانی از مشتری به عنوان سکوی پرشی برای شروع استفاده کنید. شما مشتریان خود را بهتر می شناسید، بنابراین مطمئن شوید که تلاش های وفاداری انتخابی شما با آنچه که برای آنها اهمیت بیشتری دارد، همسو باشد.

روز قدردانی از مشتری را برگزار کنید.

18 آوریل روز ملی قدردانی از مشتری است، اما می‌توانید این ایده قدردانی از مشتری را هر روز (یا روزهای) که انتخاب کنید، اعمال کنید. حتی می توانید یک هفته قدردانی از مشتری را برنامه ریزی کنید. به عنوان یک استراتژی بازاریابی، روز قدردانی از مشتری راهی عالی برای جذب ترافیک بیشتر به یک تجارت آجر و ملات در مدت زمان کم است. علاوه بر این، روز قدردانی از مشتری نیازی به فروش محصول یا خدمات شما ندارد. این می تواند یک رویداد حضوری با نوشیدنی، هدایا، هدایای کوچک ، موسیقی، یا چیزهای دیگر باشد. اگر میزبان روز قدردانی از مشتری هستید ، مطمئن شوید که از قبل آن را به خوبی در رسانه های اجتماعی منتشر کرده اید تا مشارکت خوبی داشته باشید. همچنین می‌توانید یک کد تخفیف ویژه را به اشتراک بگذارید تا هر کسی در رویداد از آن استفاده کند. پس از فرا رسیدن روز، حتماً از سرگرمی عکس بگیرید تا بتوانید خلاصه‌های آنلاین رویداد را به اشتراک بگذارید (و حتی از آن به عنوان وثیقه بازاریابی برای رویداد بعدی خود استفاده کنید).

تولد مشتریان وفادار را تبریک بگویید.

یک کارت پستال یا ایمیل کوچک یک لمس خوب است تا به مردم بفهمانید که در روز خاص خود به آنها فکر می کنید. مطمئن شوید که از نام مشتری برای ایجاد احساس شخصی تر استفاده می کنید و حتی تخفیف یا هدیه یا خدمات رایگان را در نظر بگیرید.همچنین می‌توانید با استفاده از یک سرویس تلفن برای ارسال پیام‌های از پیش ضبط ‌شده از تیم خود، آن را یک قدم جلوتر ببرید. با وجود سیستم مدیریت ارتباط با مشتری ( CRM ) مناسب، می‌توانید این پیام تولد منحصربه ‌فرد را ذخیره کرده و سالانه مجدداً ارسال کنید.

به آنها اولین فرصت برای بررسی محصولات جدید بدهید.

اگر در حال عرضه محصولات جدید هستید ، برای ارائه بازخورد به مشتریان فعلی خود مراجعه کنید. مشتریان پرطرفدار سوپر طرفداران شما و پذیرندگان اولیه احتمالی شما هستند، بنابراین استفاده از آنها قبل از عرضه محصول جدید می تواند به شما انگیزه زیادی بدهد. بهتر از این، محصولات رایگان ارسال کنید یا با مشتریان فعلی خود که از قبل با برند شما آشنا هستند، یک راه اندازی نرم افزاری میزبانی کنید. دادن فرصتی به آنها برای آزمایش محصولات رایگان (همراه با کالاهای انحصاری مانند بطری‌های آب ) می‌تواند به تعمیق رابطه با مشتری کمک کند - و همچنین بازخورد مفیدی در مورد آنچه که پایگاه اصلی شما دوست دارد و می‌خواهد بعد از برند شما ببیند، به همراه خواهد داشت. برنت وسلی، مالک و بنیانگذار Akron Honey، یک شرکت عسل مستقر در Akron، اوهایو، برندی را بر پایه همسایه خوب بودن و همسویی نزدیک تجارت خود با بزرگترین طرفداران خود ساخته است. وقتی او در حال امتحان چیز جدیدی است، وسلی از پرشورترین حامیان خود - که خود را "عشاق عسل" می نامند - دعوت می کند تا آن را امتحان کنند. «همه فقط یک مهمانی دارند و چیزهای ما را می‌خورند، و می‌توانند رو در رو به ما بگویند: «اوه، من این را دوست دارم. یا بله، شما باید این را تغییر دهید، یا، زمانی که این مطلب را به صورت آنلاین پست کردید، من می‌خواهم موارد بیشتری را ببینم.» او گفت.

طرح های کارت هدیه را برای مشتریان بازگشتی ارائه دهید.

اگر کسی قبلاً محصول یا خدمات شما را دوست داشته باشد، دادن انگیزه اضافی به او برای ادامه تجارت با شما کار بیهوده ای است. نقاشی های کارت هدیه برای خدمات شما یا سایر مشاغل در منطقه شما، مردم را تشویق به خرید محلی می کند. شما حتی می توانید با کشیدن کارت هدیه خود با وارد کردن افراد هنگام اهدای کمک مالی به یک موسسه خیریه به انتخاب شما، از جامعه حمایت کنید. این روش مشتریان شما را با دیدگاه بشردوستانه بزرگتر شما به عنوان یک شرکت همراه می کند. اگر نمی خواهید کارت هدیه ارائه دهید ، از یک سبد هدیه برای به اشتراک گذاشتن برخی از محصولات دیگر خود استفاده کنید. همچنین می‌توانید مجموعه‌ای از چیزهای خوب را از مشاغل محلی جمع‌آوری کنید تا آنچه را که ارائه می‌دهند برجسته کنید. قرعه کشی برندگان یک رویداد عالی برای قدردانی از مشتری را ایجاد می کند که به شما امکان می دهد با مشاغل غیر رقابتی شریک شوید و حس اجتماعی بیشتری ایجاد کنید.

یک برنامه وفاداری ایجاد کنید.

برنامه های وفاداری راه دیگری برای تشکر از مشتریان برای انجام تجارت با شما است. این شامل پاداش دادن به مشتریان هنگام بازگشت به تجارت با شما است. مزایای زیادی وجود دارد که می توانید با برنامه های وفاداری ارائه دهید ، از جمله:

یک هدیه رایگان برای ثبت نام در برنامه یک کوپن یا کد تخفیف پس از اینکه مشتری مبلغ مشخصی را خرج کرد. یک هدیه قدردانی از مشتری برای کسی که خدمات یا محصول خاصی را خریداری می کند (به عنوان مثال، لوسیون رایگان در اندازه سفر با قرار ملاقات اسپا مانیکور و پدیکور)یک ارتقاء رایگان که پس از تعداد معینی بازدید اعمال می شود سواگ ویژه برای افرادی که از یک آستانه هزینه در سال عبور می کنند.

یک کارت تشکر بفرستید.

در عصر دیجیتال، کارت‌های تشکر اغلب نادیده گرفته می‌شوند، اما یک یادداشت دست‌ نویس یک لمس شخصی را ارائه می‌کند. مخصوصاً برای مشاغلی که مشتریان ممکن است تنها چند بار در سال به آنها مراجعه کنند، مانند مطب دندانپزشکی یا یک مغازه تعویض روغن، می توانید با ارسال یادداشت های دست نویس تأثیر زیادی بگذارید . برای تشویق مجدد تجارت ، یک کوپن در کارت تشکر خود لحاظ کنید.

در اینجا نمونه ای از آنچه می توانید در یادداشت تشکر خود بگویید آورده شده است:

«سلام جان! از اینکه به مطب دندانپزشکی ما سر زدید بسیار متشکریم! ما امیدواریم که بتوانیم سطح مراقبت و خدماتی را ارائه دهیم که مطب ما به آن معروف است. برای معاینه بعدی شما را می بینم!».

فریاد را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید.

راه بیشتری را طی کنید و با یک فریاد در رسانه های اجتماعی به مشتریان خود نشان دهید که به آنها اهمیت می دهید. به عنوان مثال، یک سالن ورزشی محلی ممکن است عضوی را برجسته کند که اخیراً اولین 5K خود را تکمیل کرده یا بهترین رکورد شخصی خود را در وزنه برداری به دست آورده است. یک دامپزشک می تواند تصویر یکی از بیماران حیوان خانگی مورد علاقه خود را به اشتراک بگذارد. همچنین می‌توانید از مشتریان خود بخواهید که شما را در رسانه‌های اجتماعی برچسب‌گذاری کنند، و زمانی که این کار را انجام دادند، آن پست‌ها را مجدداً به اشتراک بگذارید تا بیشتر شناخته شوند.فریاد زدن راهی کوچک برای نشان دادن به مشتریان است که کسب و کار کوچک شما برای آنها به عنوان مردم ارزش قائل است. فقط مطمئن شوید که اجازه مشتری برای به اشتراک گذاری اطلاعات یا عکس ها را دارید.برای موفقیت درازمدت کسب و کار مشتریان تکراری ایجاد کنید ایده های قدردانی از مشتری روش های ساده و مقرون به صرفه ای است که به مردم نشان می دهد مشتریان ارزشمندی هستند . برای اینکه بیشترین بهره را از طرح قدردانی مشتری خود ببرید، استراتژی‌هایی را برای تقویت ارتباط با مشتری به صورت حضوری و در رسانه‌های اجتماعی از طریق پیشنهادهایی مانند باشگاه وفاداری به کار بگیرید. از هدیه‌ها و تخفیف‌های ویژه گرفته تا یک برنامه پاداش رسمی ، می‌توانید - و باید - به مشتریان خود نشان دهید که به آنها اهمیت می‌دهید. برای افزایش فالوورهای وفادار خود، این چهار ایده برنامه ارجاع را برای تسریع رشد کسب و کار در نظر بگیرید.

مطالب مرتبط

  چگونه می توانید کسب و کار کوچک خود را رشد دهید؟
چگونه می توانید کسب و کار کوچک خود را رشد دهید؟

زمانی که صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، فروش و بازاریابی ارزش کمی در سرمایه گذاری شما دارد. اگر محصول یا خدمات شما استثنایی نباشد، برندسازی به شما کمکی نخواهد کرد. کسب و کار جدید همه چیز نیست. (برای راضی نگه داشتن مشتریان فعلی خود باید تلاش کنید.) افزایش سطح کسب و کار شما سطح بعدی رشد است که می تواند مانند تلاشی بی پایان باشد. در ابتدا، شما هستید که طرح کسب و کار را ایجاد می کنید، حساب های رسانه های اجتماعی خود را مدیریت می کنید ، مشتریان جدید را جستجو می کنید.

2 سال پیش
ادامه مطلب
چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

شناخت مشتریان و رقبا به شما کمک می کند تا موثرترین طرح بازاریابی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.ایمیل مارکتینگ ، وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا به مشتریان هدف خود برسید و کسب و کار خود را توسعه دهید. برنامه های ارجاع، هدایا و بررسی های Yelp ابزارهای قدرتمند بازاریابی دهان به دهان برای یافتن مشتریان جدید هستند.اما پیدا کردن مشتریان جدید می تواند چالش برانگیز باشد حتی زمانی که شما یک محصول یا خدمات عالی دارید و خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهید. شاید شما سعی کرده اید آگهی پخش کنید، اما کار نمی کند. احتمالاً از خود می پرسید که چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. نکته کلیدی این است که آنها را در جایی که قبلاً هستند - آنلاین پیدا کنید.روش های بازاریابی آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید برای رونق کسب و کار خود از آنها استفاده کنید. از این راهنما برای کشف برخی از راه‌های خلاقانه برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش استفاده کنید.

2 سال پیش
ادامه مطلب
چگونه برای کسب و کار کوچک خود عکس های خوبی از محصول بگیرید.
چگونه برای کسب و کار کوچک خود عکس های خوبی از محصول بگیرید.

عکاسی از محصول یکی از مهم ترین عواملی است که مردم در حال خرید محصولات تجارت الکترونیک هستند. تجهیزات، مکان و تنظیم نور مناسب را برای حداکثر موفقیت انتخاب کنید. شما همیشه نمی توانید هر اشتباه عکسبرداری را با ویرایش برطرف کنید، بنابراین از مشکلات رایج در طول عکاسی اجتناب کنید. وقتی می خواهید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد. دانستن نحوه گرفتن عکس های خوب از محصول به این معنی است که شانس بیشتری برای فروش دارید.

2 سال پیش
ادامه مطلب
چگونه از رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کارهای کوچک استفاده کنیم؟
چگونه از رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کارهای کوچک استفاده کنیم؟

تعریف مخاطبان و تعیین اهداف می تواند محتوای رسانه های اجتماعی شما را در مسیر درست هدایت کند. استفاده از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی، محتوای شما را منظم نگه می دارد و در وقت ارزشمند شما صرفه جویی می کند، برای رسیدن به نتایج قابل توجه با تبلیغات رسانه های اجتماعی به بودجه هنگفتی نیاز ندارید. اطلاع رسانی درباره کسب و کار کوچک شما می تواند مانند تلاش برای برجسته شدن در یک عرصه شلوغ باشد.

2 سال پیش
ادامه مطلب
4 مزیت ایجاد استراتژی کلمه کلیدی
4 مزیت ایجاد استراتژی کلمه کلیدی

استراتژی کلمات کلیدی به شما کمک می کند سئوی خود را اصلاح کنید، تا کسب و کار شما بتواند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. پس از تکمیل تحقیقات کلمه کلیدی ، از استراتژی خود برای اولویت بندی عبارات جستجوی مناسب استفاده کنید. قبل از ایجاد استراتژی کلمه کلیدی خود برای تعیین معیار برای اهداف خود، رتبه بندی جستجوی فعلی خود را ارزیابی کنید. جذب خریداران بیشتر به سایت شما می تواند به سادگی داشتن استراتژی کلمه کلیدی مناسب باشد که کسب و کار شما را به بالای صفحه نتایج موتور جستجو ( SERP ) ارتقا می دهد.

2 سال پیش
ادامه مطلب
درباره ما

مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.

bazarol
TelehoneWhatsAppInstagramGmail
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت بازارول میباشد