چگونه می توانید کسب و کار کوچک خود را رشد دهید؟

post-image
تاریخ انتشار : 23 خرداد 1401
تاریخ بروزرسانی : 23 خرداد 1401 - 11:14
دسته بندی : آموزش مدیریت کسب وکار MBA

چگونه می توانید کسب و کار کوچک خود را رشد دهید؟

undefined

چهار استراتژی مهم:

  • زمانی که صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، فروش و بازاریابی ارزش کمی در سرمایه گذاری شما دارد.
  • اگر محصول یا خدمات شما استثنایی نباشد، برندسازی به شما کمکی نخواهد کرد.
  • کسب و کار جدید همه چیز نیست. (برای راضی نگه داشتن مشتریان فعلی خود باید تلاش کنید.)

افزایش سطح کسب و کار شما سطح بعدی رشد است که می تواند مانند تلاشی بی پایان باشد.

در ابتدا، شما هستید که طرح کسب و کار را ایجاد می کنید، حساب های رسانه های اجتماعی خود را مدیریت می کنید ، مشتریان جدید را جستجو می کنید.

علاوه بر این، استراتژی‌های رشد بی‌شماری برای صاحبان کسب‌وکارهای کوچک وجود دارد که می‌توانند حتی ترسناک‌تر به نظر برسند، اما ناامید نشوند. به این چهار نکته قابل مدیریت در مورد چگونگی رشد کسب و کار کوچک و افزایش سود خود نگاهی بیندازید .

یکYelp Page رایگان دریافت کنید

کسب و کار خود را به مشتریان محلی معرفی کنید.

صفحه رایگان خود را ادعا کنید

1.قیف فروش خود را بهبود بخشید

این جایی است که سحر و جادو اتفاق می افتد. قیف فروش مسیری است که مشتریان هنگام تعامل با کسب و کار شما طی می کنند و هر کدام به عنوان یک سرنخ شروع می شود و در نهایت به معامله نهایی می رسد. حرکت هموار آنها از طریق قیف کلید رشد کسب و کار کوچک شماست.

افزودن کسب و کارها و مشتریان جدید به قیف فروش برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است، اما ردیابی آن سرنخ ها، مشتریان و فروش ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر آن را ردیابی نکنید، نمی دانید چه چیزی کار می کند. به این ترتیب، هیچ عملکردی برای رشد کسب و کار شما مفیدتر نیست.

در اینجا پنج مرحله قیف فروش آمده است :

رهبری

سرنخ هر کسی در بازار هدف شما است که با او صحبت نکرده اید. ردیابی همه سرنخ ها زمانی که فکر می کنید چگونه کسب و کار کوچک خود را توسعه دهید، بسیار مهم است. وقتی بازار هدف پرورش یابد، سرنخ‌ها به فروش تبدیل می‌شوند .

چشم انداز

یک مشتری بالقوه مانند یک سرنخ است، با این تفاوت که آنها در مورد محصول یا خدمات شما شنیده اند و ابراز علاقه کرده اند. هنوز خیلی هیجان زده نشوید ( هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا آنها از شما خرید خواهند کرد یا خیر). اما یک مشتری بالقوه گامی در مسیر درست است زیرا ذهن آنها برای ارتباطات بیشتر باز هستند و می توانند مشتری بالقوه بعدی شما باشند .

چشم انداز واجد شرایط

در اینجا شما مشتریان احتمالی خود را به طور کامل بررسی خواهید کرد تا تأیید کنید که آنها به چیزی که می فروشید نیاز دارند و هر دو با ارزش و قیمت محصول یا خدمات خود هماهنگ هستید.

همچنین این فرصت شماست تا احساس فوریت آنها را بسنجید و بدانید چگونه آنها را در قیف فروش خود اولویت بندی کنید.

در اینجا چند مثال برای نشان دادن چگونگی سنجش اینکه مشتری در چه مرحله ای از قیف فروش شما قرار دارد آورده شده است:

  • اگر مشتری علاقه مند باشد اما تصمیم گیرنده دیگری درگیر باشد، ممکن است روند فروش شما طولانی شود.
  • اگر مشتری آماده خرید است و فقط نیاز به تأیید جنبه ای از محصول یا خدمات دارد، باید بلافاصله پس از ارائه آن را پیگیری کنید. این یک اولویت بالا است.
  • اگر مشتری بگوید که علاقه مند است اما با هزینه یا زمان بندی موافقت نکرده است، این می تواند آنها را به اولویت سطح پایین تری در قیف فروش سوق دهد.

تعهد

این زمانی است که شما یک "بله" شفاهی دریافت می کنید تا در فرآیند فروش به جلو حرکت کنید، اما هنوز باید جزئیات کمی را مشخص کنید. سرعت در این مرحله از قیف فروش از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر "بله" دریافت کرده اید، باید سریعاً برای تکمیل تراکنش اقدام کنید.

معامله

مرحله تراکنش قیف فروش زمانی است که مشتری شما خریدی را انجام داده است و می توانید از انتخاب کسب و کار خود از او تشکر کنید. پس از تکمیل فروش خود، فرصت منحصر به فردی برای ایجاد ارتباط برای تبدیل این مشتریان جدید به مشتریان وفادار دارید .

2- مشتری خود را حفظ کنید

undefined

به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک ، تا زمانی که یک محصول یا خدمات معتبر دارید، در موقعیت عالی برای حفظ پایگاه مشتریان خود هستید. اکثر مردم در مورد "حمایت محلی" احساس خوبی دارند و می خواهند با مشاغل کوچک روابطی ایجاد کنند که برجسته و فراتر از آن باشد.

در اینجا چندین راه موثر برای حفظ پایگاه مشتری شما وجود دارد :

تحقیقات بازار خود را انجام دهید.

شما می‌توانید دوستانه ‌ترین و باهوش‌ترین صاحب کسب ‌وکار در شبکه‌های اجتماعی باشید . اما اگر محصول شما مناسب باشد، مشتریان خود را از دست خواهید داد.

برای اینکه بدانید آیا محصول شما نیازهای مشتریان فعلی شما را برآورده می کند یا خیر ، باید کمی تحقیقات بازار انجام دهید تا بینشی در مورد آنچه برای آنها مهم است به دست آورید. می توانید از اطلاعات سایر رهبران یا کارشناسان صنعت استفاده کنید یا خودتان تحقیق را از طریق روش هایی مانند نظرسنجی آنلاین یا گروه های متمرکز انجام دهید. افزودن هر پیشنهادی به مدل کسب ‌وکارتان غیرواقعی است، بنابراین به جای آن، روی حوزه‌ای تمرکز کنید که می‌دانید رقبای شما از آن غافل هستند.

در رسانه های اجتماعی فعال باشید.

اگر مشتریان جدید یا مشتریان فعلی شما در رسانه های اجتماعی با شما صحبت می کنند ، این موضوع را بدیهی تلقی نکنید. تا جایی که می توانید در صدر گفتگو باشید. سعی کنید از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite استفاده کنید و به طور مداوم در بخش بررسی های صفحه تجاری Yelp خود فعال باشید.

شما می خواهید مشتریان را راهنمایی کنید تا در یک یا دو مکان با هم ارتباط برقرار کنند، جایی که بتوانید همه نظرات آنها را ببینید و فوراً پاسخ دهید. اگر بودجه لازم برای استخدام یک مدیر رسانه های اجتماعی را دارید، می توانید به طور گسترده تری فعالیت کنید.

از لیست ایمیل خود استفاده کنید.

جدا از رسانه های اجتماعی ، لیست های ایمیل نیز به عنوان یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه عمل می کنند. یک لیست ایمیل می تواند به افراد کمک کند تا با تجارت کوچک و برند شما آشنا شوند.

شما می توانید با ارائه تخفیف های کوچک به خریدارانی که برای اولین بار آدرس ایمیل خود را ارائه می دهند یا ارائه وبینارهایی که برای ثبت نام نیاز به تأیید ایمیل دارند ، یک لیست ایمیل بسازید. همچنین می‌توانید محتواهایی مانند چک‌ لیست‌ها یا یک دوره آموزشی رایگان در صورتی که به محصول یا خدمات شما مرتبط باشد ایجاد کنید.

هر استراتژی ایمیل مارکتینگ را که انتخاب می‌کنید، قوانین محلی ضد هرزنامه را زیر نظر داشته باشید تا از جریمه‌های غیرضروری که ممکن است ناشی از ندانستن قوانین جاری باشد، جلوگیری کنید.

به دنبال فرصت های جدید برای پاداش دادن به مشتریان وفادار باشید.

راه های زیادی وجود دارد که می توانید به مشتریان فعلی خود پاداش دهید تا آنها را فعال و خوشحال نگه دارید. در اینجا چند ایده وجود دارد:

  • یک کارت امتیاز وفاداری که با هر خرید جدید امتیاز جمع می‌کنند.
  • سیستم پاداش پلکانی (مانند برنز، نقره، طلا)
  • ارائه یک ویژگی ممتاز که می توانند هزینه سالیانه برای آن پرداخت کنند.
  • ارسال رایگان
  • هدیه در فروشگاه به مناسبت یک سالگی مشتری آنها
  • هدیه همراه با خرید
  • پیشنهادات مشارکتی

3- برای استراتژی های بازاریابی مناسب پول خرج کنید.

این دو استراتژی اول رشد کسب و کار مشروط به استراتژی سوم هستند. اگر مشتریان ایده آل شما ندانند شما به عنوان یک برند چه کسی هستید، چه محصول یا خدماتی ارائه می دهید، یا چگونه به شما دسترسی پیدا کنند، آنگاه همه چیز برای شما دشوار خواهد شد .

معمولاً به صاحبان مشاغل کوچک توصیه می شود که در ابتدا محافظه کارانه خرج کنند. با این حال، سرمایه گذاری در استراتژی بازاریابی برای دستیابی به اهداف تجاری شما بسیار مهم است .

اگر بودجه کمی دارید، ابتدا از اینجا شروع کنید:

  • برندسازی: یک طراح گرافیک مستقل برای کمک به ایجاد یک لوگوی حرفه ای استخدام کنید.
  • تحقیقات بازار هدف : وقتی یک آواتار مشتری بسازید، مشتریان هدف را بهتر درک خواهید کرد.
  • سئوی وبسایت خود را بهبود دهید : اگر این منطقه ناشناخته است، نگران نباشید. این راهنمای سئوی کسب و کارهای کوچک را بررسی کنید یا دوره ای را برای یادگیری اصول موتورهای جستجو در نظر بگیرید .
  • تبلیغات: یک صفحه کسب و کار Yelp رایگان ایجاد کنید تا مشتریان شما به راحتی شما را پیدا کنند.

4- هزینه های اولیه را در نظر بگیرید.

زمانی که یک ایده تجاری محبوب دارید، حق رای دادن یک ایده جالب است . این زمانی است که ایده کسب و کار خود را در بازارهای جدید تکرار می کنید و به دیگران کمک می کنید تا مانند شما صاحب مشاغل کوچک شوند. هزینه های راه اندازی قابل توجه است و بازاریابی می تواند مشکل باشد، اما می تواند به رشد خیره کننده ای برای شما و کسب و کار شما منجر شود.

چگونه باید تجارت کوچک خود را به صورت استراتژیک رشد دهید؟

یک روز که صاحب یک کسب و کار بزرگ هستید ، با علاقه به این مرحله استارت آپ نگاه خواهید کرد. ممکن است محاسبه تمام وظایفی که برای مشاهده رشد موفقیت آمیز کسب و کار انجام می دهید غیرممکن به نظر برسد. اما با کمی برنامه ریزی و سرمایه گذاری استراتژیک، به اهداف تجاری خود و سپس به برخی اهداف خواهید رسید.

در ابتدا سعی کنید با این چهار مفهوم ساده بیزینس خود را شروع کنید و برای فرصت های جدید چشم به راه آینده باشید .

مطالب مرتبط

چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.
چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

شناخت مشتریان و رقبا به شما کمک می کند تا موثرترین طرح بازاریابی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.ایمیل مارکتینگ ، وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا به مشتریان هدف خود برسید و کسب و کار خود را توسعه دهید. برنامه های ارجاع، هدایا و بررسی های Yelp ابزارهای قدرتمند بازاریابی دهان به دهان برای یافتن مشتریان جدید هستند.اما پیدا کردن مشتریان جدید می تواند چالش برانگیز باشد حتی زمانی که شما یک محصول یا خدمات عالی دارید و خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهید. شاید شما سعی کرده اید آگهی پخش کنید، اما کار نمی کند. احتمالاً از خود می پرسید که چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. نکته کلیدی این است که آنها را در جایی که قبلاً هستند - آنلاین پیدا کنید.روش های بازاریابی آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید برای رونق کسب و کار خود از آنها استفاده کنید. از این راهنما برای کشف برخی از راه‌های خلاقانه برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش استفاده کنید.

2 سال پیش
ادامه مطلب
چگونه برای کسب و کار کوچک خود عکس های خوبی از محصول بگیرید.
چگونه برای کسب و کار کوچک خود عکس های خوبی از محصول بگیرید.

عکاسی از محصول یکی از مهم ترین عواملی است که مردم در حال خرید محصولات تجارت الکترونیک هستند. تجهیزات، مکان و تنظیم نور مناسب را برای حداکثر موفقیت انتخاب کنید. شما همیشه نمی توانید هر اشتباه عکسبرداری را با ویرایش برطرف کنید، بنابراین از مشکلات رایج در طول عکاسی اجتناب کنید. وقتی می خواهید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد. دانستن نحوه گرفتن عکس های خوب از محصول به این معنی است که شانس بیشتری برای فروش دارید.

2 سال پیش
ادامه مطلب
چگونه از رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کارهای کوچک استفاده کنیم؟
چگونه از رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کارهای کوچک استفاده کنیم؟

تعریف مخاطبان و تعیین اهداف می تواند محتوای رسانه های اجتماعی شما را در مسیر درست هدایت کند. استفاده از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی، محتوای شما را منظم نگه می دارد و در وقت ارزشمند شما صرفه جویی می کند، برای رسیدن به نتایج قابل توجه با تبلیغات رسانه های اجتماعی به بودجه هنگفتی نیاز ندارید. اطلاع رسانی درباره کسب و کار کوچک شما می تواند مانند تلاش برای برجسته شدن در یک عرصه شلوغ باشد.

2 سال پیش
ادامه مطلب
ایده های برتر برای قدردانی از مشتری برای مشاغل کوچک
ایده های برتر برای قدردانی از مشتری برای مشاغل کوچک

تقویت روابط با مشتریان فعلی می تواند مکمل استراتژی های جدید جذب مشتری شما باشد. جوایز و هدایای تشکر شخصی چند راه هستند که صاحبان مشاغل می توانند حفظ مشتری را بهبود بخشند، ایده های قدردانی از مشتری نیاز به کار اولیه دارد، اما در طول زمان نتیجه وفاداری مشتری را دارد کسب ‌وکارهای کوچک آنقدر تلاش می‌کنند تا مشتریان جدید به دست آورند که به راحتی می‌توان از قدرت حفظ مشتریان فعلی چشم پوشی کرد . در واقع، جذب سرنخ های جدید پنج برابر بیشتر از حفظ سرنخ های موجود هزینه دارد.ارائه یک تجربه مثبت برای مشتری یک محرک حیاتی برای وفاداری مشتری است. هرچه بیشتر بتوانید تجربه فردی را از ابتدا تا انتها بهبود بخشید، احتمال بازگشت مشتریان شما بیشتر می‌شود و حتی بازاریابی دهان به دهان ارگانیک را ترویج می‌کند که به کسب و کار شما بیشتر می‌افزاید. برای حفظ پایگاه خود، سعی کنید انواع ایده های قدردانی از مشتری را اجرا کنید که می تواند به شما در ایجاد اعتماد با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید کمک کند.

2 سال پیش
ادامه مطلب
4 مزیت ایجاد استراتژی کلمه کلیدی
4 مزیت ایجاد استراتژی کلمه کلیدی

استراتژی کلمات کلیدی به شما کمک می کند سئوی خود را اصلاح کنید، تا کسب و کار شما بتواند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. پس از تکمیل تحقیقات کلمه کلیدی ، از استراتژی خود برای اولویت بندی عبارات جستجوی مناسب استفاده کنید. قبل از ایجاد استراتژی کلمه کلیدی خود برای تعیین معیار برای اهداف خود، رتبه بندی جستجوی فعلی خود را ارزیابی کنید. جذب خریداران بیشتر به سایت شما می تواند به سادگی داشتن استراتژی کلمه کلیدی مناسب باشد که کسب و کار شما را به بالای صفحه نتایج موتور جستجو ( SERP ) ارتقا می دهد.

2 سال پیش
ادامه مطلب
درباره ما

مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.

bazarol
TelehoneWhatsAppInstagramGmail
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت بازارول میباشد