چگونه می توانید کسب و کار کوچک خود را رشد دهید؟
چهار استراتژی مهم:
افزایش سطح کسب و کار شما سطح بعدی رشد است که می تواند مانند تلاشی بی پایان باشد.
در ابتدا، شما هستید که طرح کسب و کار را ایجاد می کنید، حساب های رسانه های اجتماعی خود را مدیریت می کنید ، مشتریان جدید را جستجو می کنید.
علاوه بر این، استراتژیهای رشد بیشماری برای صاحبان کسبوکارهای کوچک وجود دارد که میتوانند حتی ترسناکتر به نظر برسند، اما ناامید نشوند. به این چهار نکته قابل مدیریت در مورد چگونگی رشد کسب و کار کوچک و افزایش سود خود نگاهی بیندازید .
کسب و کار خود را به مشتریان محلی معرفی کنید.
این جایی است که سحر و جادو اتفاق می افتد. قیف فروش مسیری است که مشتریان هنگام تعامل با کسب و کار شما طی می کنند و هر کدام به عنوان یک سرنخ شروع می شود و در نهایت به معامله نهایی می رسد. حرکت هموار آنها از طریق قیف کلید رشد کسب و کار کوچک شماست.
افزودن کسب و کارها و مشتریان جدید به قیف فروش برای موفقیت کسب و کار شما بسیار مهم است، اما ردیابی آن سرنخ ها، مشتریان و فروش ها از اهمیت بیشتری برخوردار است. اگر آن را ردیابی نکنید، نمی دانید چه چیزی کار می کند. به این ترتیب، هیچ عملکردی برای رشد کسب و کار شما مفیدتر نیست.
در اینجا پنج مرحله قیف فروش آمده است :
رهبری
سرنخ هر کسی در بازار هدف شما است که با او صحبت نکرده اید. ردیابی همه سرنخ ها زمانی که فکر می کنید چگونه کسب و کار کوچک خود را توسعه دهید، بسیار مهم است. وقتی بازار هدف پرورش یابد، سرنخها به فروش تبدیل میشوند .
چشم انداز
یک مشتری بالقوه مانند یک سرنخ است، با این تفاوت که آنها در مورد محصول یا خدمات شما شنیده اند و ابراز علاقه کرده اند. هنوز خیلی هیجان زده نشوید ( هنوز خیلی زود است که بگوییم آیا آنها از شما خرید خواهند کرد یا خیر). اما یک مشتری بالقوه گامی در مسیر درست است زیرا ذهن آنها برای ارتباطات بیشتر باز هستند و می توانند مشتری بالقوه بعدی شما باشند .
چشم انداز واجد شرایط
در اینجا شما مشتریان احتمالی خود را به طور کامل بررسی خواهید کرد تا تأیید کنید که آنها به چیزی که می فروشید نیاز دارند و هر دو با ارزش و قیمت محصول یا خدمات خود هماهنگ هستید.
همچنین این فرصت شماست تا احساس فوریت آنها را بسنجید و بدانید چگونه آنها را در قیف فروش خود اولویت بندی کنید.
در اینجا چند مثال برای نشان دادن چگونگی سنجش اینکه مشتری در چه مرحله ای از قیف فروش شما قرار دارد آورده شده است:
تعهد
این زمانی است که شما یک "بله" شفاهی دریافت می کنید تا در فرآیند فروش به جلو حرکت کنید، اما هنوز باید جزئیات کمی را مشخص کنید. سرعت در این مرحله از قیف فروش از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر "بله" دریافت کرده اید، باید سریعاً برای تکمیل تراکنش اقدام کنید.
معامله
مرحله تراکنش قیف فروش زمانی است که مشتری شما خریدی را انجام داده است و می توانید از انتخاب کسب و کار خود از او تشکر کنید. پس از تکمیل فروش خود، فرصت منحصر به فردی برای ایجاد ارتباط برای تبدیل این مشتریان جدید به مشتریان وفادار دارید .
2- مشتری خود را حفظ کنید
به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک ، تا زمانی که یک محصول یا خدمات معتبر دارید، در موقعیت عالی برای حفظ پایگاه مشتریان خود هستید. اکثر مردم در مورد "حمایت محلی" احساس خوبی دارند و می خواهند با مشاغل کوچک روابطی ایجاد کنند که برجسته و فراتر از آن باشد.
در اینجا چندین راه موثر برای حفظ پایگاه مشتری شما وجود دارد :
تحقیقات بازار خود را انجام دهید.
شما میتوانید دوستانه ترین و باهوشترین صاحب کسب وکار در شبکههای اجتماعی باشید . اما اگر محصول شما مناسب باشد، مشتریان خود را از دست خواهید داد.
برای اینکه بدانید آیا محصول شما نیازهای مشتریان فعلی شما را برآورده می کند یا خیر ، باید کمی تحقیقات بازار انجام دهید تا بینشی در مورد آنچه برای آنها مهم است به دست آورید. می توانید از اطلاعات سایر رهبران یا کارشناسان صنعت استفاده کنید یا خودتان تحقیق را از طریق روش هایی مانند نظرسنجی آنلاین یا گروه های متمرکز انجام دهید. افزودن هر پیشنهادی به مدل کسب وکارتان غیرواقعی است، بنابراین به جای آن، روی حوزهای تمرکز کنید که میدانید رقبای شما از آن غافل هستند.
در رسانه های اجتماعی فعال باشید.
اگر مشتریان جدید یا مشتریان فعلی شما در رسانه های اجتماعی با شما صحبت می کنند ، این موضوع را بدیهی تلقی نکنید. تا جایی که می توانید در صدر گفتگو باشید. سعی کنید از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی مانند Hootsuite استفاده کنید و به طور مداوم در بخش بررسی های صفحه تجاری Yelp خود فعال باشید.
شما می خواهید مشتریان را راهنمایی کنید تا در یک یا دو مکان با هم ارتباط برقرار کنند، جایی که بتوانید همه نظرات آنها را ببینید و فوراً پاسخ دهید. اگر بودجه لازم برای استخدام یک مدیر رسانه های اجتماعی را دارید، می توانید به طور گسترده تری فعالیت کنید.
از لیست ایمیل خود استفاده کنید.
جدا از رسانه های اجتماعی ، لیست های ایمیل نیز به عنوان یک راه عالی برای حفظ ارتباط با مشتریان فعلی و مشتریان بالقوه عمل می کنند. یک لیست ایمیل می تواند به افراد کمک کند تا با تجارت کوچک و برند شما آشنا شوند.
شما می توانید با ارائه تخفیف های کوچک به خریدارانی که برای اولین بار آدرس ایمیل خود را ارائه می دهند یا ارائه وبینارهایی که برای ثبت نام نیاز به تأیید ایمیل دارند ، یک لیست ایمیل بسازید. همچنین میتوانید محتواهایی مانند چک لیستها یا یک دوره آموزشی رایگان در صورتی که به محصول یا خدمات شما مرتبط باشد ایجاد کنید.
هر استراتژی ایمیل مارکتینگ را که انتخاب میکنید، قوانین محلی ضد هرزنامه را زیر نظر داشته باشید تا از جریمههای غیرضروری که ممکن است ناشی از ندانستن قوانین جاری باشد، جلوگیری کنید.
به دنبال فرصت های جدید برای پاداش دادن به مشتریان وفادار باشید.
راه های زیادی وجود دارد که می توانید به مشتریان فعلی خود پاداش دهید تا آنها را فعال و خوشحال نگه دارید. در اینجا چند ایده وجود دارد:
3- برای استراتژی های بازاریابی مناسب پول خرج کنید.
این دو استراتژی اول رشد کسب و کار مشروط به استراتژی سوم هستند. اگر مشتریان ایده آل شما ندانند شما به عنوان یک برند چه کسی هستید، چه محصول یا خدماتی ارائه می دهید، یا چگونه به شما دسترسی پیدا کنند، آنگاه همه چیز برای شما دشوار خواهد شد .
معمولاً به صاحبان مشاغل کوچک توصیه می شود که در ابتدا محافظه کارانه خرج کنند. با این حال، سرمایه گذاری در استراتژی بازاریابی برای دستیابی به اهداف تجاری شما بسیار مهم است .
اگر بودجه کمی دارید، ابتدا از اینجا شروع کنید:
4- هزینه های اولیه را در نظر بگیرید.
زمانی که یک ایده تجاری محبوب دارید، حق رای دادن یک ایده جالب است . این زمانی است که ایده کسب و کار خود را در بازارهای جدید تکرار می کنید و به دیگران کمک می کنید تا مانند شما صاحب مشاغل کوچک شوند. هزینه های راه اندازی قابل توجه است و بازاریابی می تواند مشکل باشد، اما می تواند به رشد خیره کننده ای برای شما و کسب و کار شما منجر شود.
چگونه باید تجارت کوچک خود را به صورت استراتژیک رشد دهید؟
یک روز که صاحب یک کسب و کار بزرگ هستید ، با علاقه به این مرحله استارت آپ نگاه خواهید کرد. ممکن است محاسبه تمام وظایفی که برای مشاهده رشد موفقیت آمیز کسب و کار انجام می دهید غیرممکن به نظر برسد. اما با کمی برنامه ریزی و سرمایه گذاری استراتژیک، به اهداف تجاری خود و سپس به برخی اهداف خواهید رسید.
در ابتدا سعی کنید با این چهار مفهوم ساده بیزینس خود را شروع کنید و برای فرصت های جدید چشم به راه آینده باشید .
مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.