عکاسی از محصول یکی از مهم ترین عواملی است که مردم در حال خرید محصولات تجارت الکترونیک هستند. تجهیزات، مکان و تنظیم نور مناسب را برای حداکثر موفقیت انتخاب کنید. شما همیشه نمی توانید هر اشتباه عکسبرداری را با ویرایش برطرف کنید، بنابراین از مشکلات رایج در طول عکاسی اجتناب کنید. وقتی می خواهید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد. دانستن نحوه گرفتن عکس های خوب از محصول به این معنی است که شانس بیشتری برای فروش دارید. در واقع، یک نظرسنجی نشان می دهد که از هر چهار مشتری، سه مشتری قبل از تصمیم گیری برای خرید، محتوای بصری را ارزیابی می کنند.قبل از اینکه دوربین تلفن هوشمند خود را بیرون بیاورید و شروع به کلیک کردن کنید، چند نکته آسان برای عکاسی از محصول را بیاموزید، چگونه از اشتباهات رایج جلوگیری کنید.
تصاویر با کیفیت بالا در هر کسب وکار کوچک ، بهویژه زمانی که در حال فروش محصول هستید، نقشی اساسی برای تبدیلها (که به عنوان فروش نیز شناخته میشود) بازی میکنند. اگر تصویر بی کیفیت به نظر برسد یا مردم نتوانند تشخیص دهند کالا چیست، احتمالاً آن را نخواهند خرید. اکثریت قریب به اتفاق خریداران آنلاین می گویند که کیفیت عکس یک عامل کلیدی در تصمیم گیری خرید آنها است.
وقتی عکسهای عالی از محصول خود میگیرید و ویرایش میکنید ، بر درک خریدار از کیفیت محصول شما نیز تاثیر میگذارد . برای مثال، مطالعات آزمایشگاه تحقیقاتی eBay نشان داد که نرخ تبدیل اقلام با اضافه کردن تصاویر خوب دو برابر میشود. فرقی نمیکند یک مکان فیزیکی با آجر و ملات داشته باشید، یک فروشگاه آنلاین یا ترکیبی از هر دو، به عکسهای چشمگیر و نزدیک از محصول نیاز دارید تا تأثیری عالی داشته باشید.
دانستن نحوه گرفتن عکس های خوب از محصول ممکن است به سادگی گرفتن آیفون یا اندروید و گرفتن چند عکس از وسایل خود روی پیشخوان آشپزخانه به نظر برسد. اما گرفتن عکسهای عالی از محصول به چندین عنصر نیاز دارد: نورپردازی با کیفیت، پسزمینه مکمل، و ویرایش پس از عکاسی.
در اینجا به برخی از "نکات" عکاسی محصول اشاره شده است:
تصویر را در فضایی تمیز و دور از شلوغی بگیرید.
زوایای مختلف را بچسبانید تا محصول را از منظرهای مختلف به نمایش بگذارید
از ثبت انعکاس هایی در عکس که چشم را از محصول منحرف می کند، خودداری کنید.
ابتدا محصولات را با تمیز کردن آنها آماده کنید.
روشنایی مناسب بخرید و از چراغ های فلورسنت بالای سر و یا پنجره به عنوان تنها منبع نور خودداری کنید.
عدم تعادل رنگ سفید را در دوربین خود بررسی کنید تا از مشکلات رنگ آمیزی جلوگیری کنید.
پیروی از این نکات به شما کمک می کند عکس های عالی بگیرید که از تجارت الکترونیک شما پشتیبانی می کند.
چگونه در 5 مرحله عکس های خوبی از محصول بگیریم.
نمایش اقلام خود با عکس های محصول با کیفیت بالا به چند مرحله کلیدی ختم می شود. حتی اگر کاملاً مبتدی هستید ، تجهیزات و تنظیمات مناسب تا حد زیادی به ایجاد تصاویر چشم نواز کمک می کند. این پنج نکته عکاسی از محصول را دنبال کنید تا عکس های عالی بگیرید.
هیچ مقدار ویرایش نمی تواند باعث تار شدن تصاویر شود، بنابراین با تجهیزات مناسب از سمت راست شروع کنید. اگر می خواهید خودتان عکس محصول بگیرید، به موارد زیر نیاز دارید:
یک دوربین خوب ، مانند یک DSLR ; با این حال، یک دوربین گوشی هوشمند با کیفیت بالا می تواند کار کند اگر شما آماده سرمایه گذاری بزرگ نباشید (دوربین های DSLR به طور متوسط حدود 720 دلار قیمت دارند )
یک سطح بزرگ و مسطح که می توانید محصولات را در آن قرار دهید.
نوار را پاک کنید تا در صورت لزوم موارد را پایین نگه دارید.
سه پایه را برای جلوگیری از لرزش دوربین استفاده کنید.
یک لایت باکس برای روشن کردن اقلام کوچکتر داشته باشید.
گیره هایی برای نگه داشتن نور، پارچه یا سایر مواد در طول عکسبرداری استفاده کنید.
تخته های فوم سفید (همچنین به عنوان کارت های پرش شناخته می شوند ) برای بازتاب نور بیشتر و جلوگیری از سایه های ناخواسته قراردهید.
W پس زمینه زیبا
برای پویاترین عکس های محصول , پس زمینه سفید توصیه می شود تا شکل و رنگ محصولات شما نمایان شود . می توانید از یک دیوار خالی استفاده کنید یا به سادگی یک تابلوی پوستر سفید را در فروشگاه اداری یا داروخانه محلی خود خریداری کنید. نگران سرمایه گذاری روی پس زمینه سفید عکاس نباشید زیرا به احتمال زیاد به آن نیاز نخواهید داشت مگر اینکه محصولاتی با اندازه بسیار بزرگ بفروشید.
همانطور که در عکاسی از آیتم های خود راحت تر می شوید، می توانید با رنگ های مختلف پس زمینه بازی کنید.
اگر قرار است از محصولی عکس بگیرید که افراد را درگیر می کند، مثلاً لباس، به احتمال زیاد از فضای بزرگ تری استفاده می کنید تا گوشه ای از اتاق یا میز. به این ترتیب، یک مکان تمیز و بدون درهم ریختگی انتخاب کنید. وقتی نوبت به انتخاب مکان مناسب برای عکسهای محصول میرسد، دو گزینه دارید: یک استودیوی خانگی بسازید یا یک مکان استودیو را اجاره یا قرض بگیرید. برخی از صاحبان فروشگاه های تجارت الکترونیک نمی خواهند دردسر خرید یا ذخیره تجهیزات در خانه خود را داشته باشند، بنابراین ممکن است به فکر اجاره یک Airbnb یا کار با یک عکاس محلی باشند که در حال حاضر یک استودیو دارد. اگر آیتم های زیادی برای عکاسی دارید یا اگر بعید است که مواد شما تغییر کند، آتلیه مناسب تر است. به این ترتیب، می توانید مسافت پیموده شده زیادی را از سرمایه گذاری دریافت کنید. هر گزینه ای را که انتخاب کنید، باید منطقه را برای مدت زمان طولانی تنظیم کنید، مانند یک روز هشت ساعته. اگر یک استودیوی DIY در خانه میسازید و فضای دائمی برای آن ندارید، مطمئن شوید که میتوانید آن را در طول عکاسی خود از سایر موارد یا افراد دور نگه دارید . حتما ابتدا از زوایای مختلف عکس های آزمایشی بگیرید تا مطمئن شوید که نتایج را دوست دارید.
هنگام گرفتن تصاویر محصول، اتاقی با پنجره ضروری است. حتی اگر قصد دارید گزینههای روشنایی دیگر را تکمیل کنید، با استفاده از جریان نور طبیعی از پنجره شروع کنید. اگر هنوز خیلی تاریک است، چراغ های حلقه و سایر ابزارهای نور مصنوعی را اضافه کنید. با این حال، از قرار دادن اقلام زیر نور مستقیم خورشید ، که معمولاً برای عکس گرفتن از محصول خیلی روشن است و ممکن است باعث ایجاد سایه های خشن شود، خودداری کنید. مهم نیست جایی که برای عکاسی انتخاب میکنید، همیشه زمان بیشتری را برای تست نور و تنظیمات برنامه ریزی کنید. به عدم تعادل رنگ سفید توجه ویژه ای داشته باشید . اگر عکس های آزمایشی شما خیلی آبی یا خیلی زرد به نظر می رسند، این یک مشکل تعادل سفیدی است.
نور طبیعی رنگ های زرد و قرمز گرم ایجاد می کند، در حالی که نور LED رنگ های آبی سردتری ایجاد می کند. ترکیب مناسب منابع نور می تواند به شما در رفع این مشکل کمک کند. در نهایت، تنظیم تعادل رنگ سفید را در دوربین انتخابی خود تنظیم کنید - یا اگر نگران تنظیمات دوربین هستید ، از عملکرد خودکار استفاده کنید. اگر عکس های آزمایشی شما خیلی آبی یا خیلی زرد به نظر می رسند، این یک مشکل تعادل سفیدی است. برای روشن کردن وسایل کوچکتر مانند جواهرات، از یک لایت باکس استفاده کنید که از کناره های شفاف برای کمک به تعادل منابع نوری متعدد استفاده می کند. اگر نیاز به عکس گرفتن از محصولات بزرگتر دارید، ممکن است لازم باشد یک استودیوی حرفه ای برای آن روز اجاره کنید. اگر مجموعه کاملی از راه حل های روشنایی دارید، برای جلوگیری از تداخل، همه چیزهای دیگر را در اتاق خاموش کنید.
بسته به تجربه عکاسی خود، یکی از موارد زیر را برای تنظیمات دوربین اصلی خود انتخاب کنید :
نوردهی خودکار: این سادهترین گزینه برای کسانی است که تازه وارد عکاسی محصول شدهاند، زیرا نوردهی مناسب را بر اساس شرایط شما انتخاب میکند.
اولویت دیافراگم (AP): "f stop" خود را به بالاترین عددی که دوربین شما اجازه می دهد تنظیم کنید زیرا AP به شما امکان می دهد انتخاب کنید چه مقدار نور از لنز وارد می شود.
دستی: اگر عکس های تیره می گیرد باید سرعت شاتر خود را تغییر دهید، بنابراین این حالت برای عکاسان پیشرفته تر است.
در طول عکاسی ، تصاویر خود را به طور مرتب بررسی کنید تا ببینید آیا باید چیزی را روی میز یا با نور تنظیم کنید. رفع زودهنگام این اشتباهات زندگی شما را در مراحل پس از تولید آسان تر می کند.
نکته حرفه ای: یک چک لیست از تمام تصاویر محصولی که می خواهید ایجاد کنید و سپس برای پیگیری، آنها را علامت گذاری کنید.
اکثر مردم در لحظه تصویر کاملی را دریافت نمی کنند. برش دادن، شارپ کردن، و اطمینان از اشباع خوب تصویر از اصول اولیه فرآیند ویرایش هستند.
Adobe Photoshop استاندارد صنعتی برای ویرایش عکس است ، اما این تنها گزینه شما نیست. مبتدیانی که ممکن است با همه زنگ ها و سوت های نرم افزار ویرایش فتوشاپ گیج یا مرغوب شوند، می توانند گزینه های نرم افزار ویرایش کاربرپسندترین مانند Affinity Photo یا Apple Photos را در نظر بگیرند.
همچنین، به خاطر داشته باشید که در حالی که تصاویر باکیفیت میخواهید ، عکسهای با وضوح بالا بسیار آهسته در وب سایت بارگیری میشوند . این یک تجربه مشتری ضعیف ایجاد می کند و می تواند نرخ پرش بالایی ایجاد کند - به این معنی که بازدیدکنندگان سایت شما را ترک می کنند . پس از ویرایش تصویر، برای اشتراک گذاری آنلاین آسان، آن را در یک JPEG فشرده کنید . برای انجام این کار، سایت های رایگان مانند TinyJPG را امتحان کنید . آموزش های آنلاین زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند اندازه تصاویر خود را تغییر دهید و درک بهتری از اصول اولیه داشته باشید.هنگامی که عکسهای خود را بهینه کردید، آنها را در صفحات محصول وبسایت تجارت الکترونیک ، نمایههای رسانههای اجتماعی و صفحه کسب و کار Yelpآپلود کنید تا علاقه مند شوید و شانس خود را برای فروش افزایش دهید.
مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.