چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

post-image
تاریخ انتشار : 23 خرداد 1401
تاریخ بروزرسانی : 23 خرداد 1401 - 9:58
دسته بندی : آموزش مدیریت کسب وکار MBA

چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

شناخت مشتریان و رقبا به شما کمک می کند تا موثرترین طرح بازاریابی را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.ایمیل مارکتینگ ، وبلاگ نویسی و رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا به مشتریان هدف خود برسید و کسب و کار خود را توسعه دهید. برنامه های ارجاع، هدایا و بررسی های Yelp ابزارهای قدرتمند بازاریابی دهان به دهان برای یافتن مشتریان جدید هستند.اما پیدا کردن مشتریان جدید می تواند چالش برانگیز باشد حتی زمانی که شما یک محصول یا خدمات عالی دارید و خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهید. شاید شما سعی کرده اید آگهی پخش کنید، اما کار نمی کند. احتمالاً از خود می پرسید که چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید. نکته کلیدی این است که آنها را در جایی که قبلاً هستند - آنلاین پیدا کنید.روش های بازاریابی آنلاین زیادی وجود دارد که می توانید برای رونق کسب و کار خود از آنها استفاده کنید. از این راهنما برای کشف برخی از راه‌های خلاقانه برای جذب مشتریان جدید و افزایش فروش استفاده کنید.

با این 9 ایده یاد بگیرید که چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

دانستن اینکه چگونه مشتریان بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید، نیازمند برنامه ریزی اولیه و تاکتیک های بازاریابی مداوم است. شما باید کسب و کار، مشتریان و رقبای خود و همچنین نحوه استفاده از ابزارهای آنلاین مانند وب سایت، رسانه های اجتماعی و سایت های بررسی کسب و کار خود را بشناسید.

1. مشتریان خود را درک کنید.

قبل از شروع هر گونه طرح بازاریابی، ابتدا باید مشتریان خود را بشناسید. هنگامی که می دانید به چه کسی می خواهید دسترسی پیدا کنید، می توانید شخصیت های خریدار ایجاد کنید و تلاش های بازاریابی خود را بر اساس آن تنظیم کنید.

شخصیت خریدار نمایشی از مشتری من معامله شما بر اساس ویژگی هایی مانند جمعیت شناسی، موقعیت مکانی یا رفتارهای خرید است. به شما این امکان را می دهد که مخاطبان هدف خود را درک کنید و پایگاه مشتریان خود را تقسیم بندی کنید، بنابراین می توانید کانال های بازاریابی و پیام رسانی مناسب را انتخاب کنید.به عنوان مثال، فرض کنید شما یک برقکار هستید که هم به مشتریان مسکونی و هم به مشتریان تجاری خدمات ارائه می دهد. شما نمی خواهید برای مشتریان مسکونی ایمیلی بفرستید که در مورد ژنراتورهای مقیاس بزرگ صحبت می کنند، زمانی که آنها علاقه بیشتری به سیم کشی مجدد خانه خود دارند.ارائه محتوای هدفمند و تبلیغات کلیدی است. اگر بازاریابی شما مرتبط باشد و به طور خاص برای آنها طراحی شده باشد، مشتریان شما پذیرای بیشتری از بازاریابی شما خواهند بود.

2. رقبای خود را بررسی کنید.

شما می توانید با بررسی رقبای خود چیزهای زیادی یاد بگیرید. ممکن است ایده های تجاری موثری را کشف کنید یا متوجه شوید که مشتریان در مورد رقبای شما چگونه فکر می کنند.تحلیل رقابتی نیازی به پیچیده یا گران بودن ندارد. می‌توانید با اسکن بررسی‌های Yelp برای کسب ‌وکارهایی که مشابه شما هستند، تحقیقات رقابتی انجام دهید.برای یافتن جزئیاتی که می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد، با بررسی نظرات مثبت شروع کنید. به عنوان مثال، فرض کنید یک کافه دارید و میخواهید مشتریان مکرر را افزایش دهید. ممکن است متوجه شوید که رقبای شما برنامه عضویتی را ارائه می دهند که مشتریان آن را دوست دارند. شاید وقت آن رسیده است که یک برنامه عضویت برای کافه خود ایجاد کنید.همچنین می توانید با نگاه کردن به بررسی های منفی رقبا، کاستی های آنها را مشاهده کنید. شکایات در مورد خدمات ضعیف به مشتریان ممکن است بررسی Yelp رقبای شما را معما کند. شما می توانید با تأکید بیشتر بر آموزش خدمات مشتری با کارمندان خود از بررسی های مشابه اجتناب کنید.

3. کارمندان عالی را استخدام کنید.

خدمات عالی به مشتریان می تواند کسب و کار شما را از رقبای شما متمایز کند. با استخدام کارمندان مناسب و آموزش صحیح آنها شروع می شود.شما نمی توانید به طور همزمان همه جا باشید، و باید به کارمندان خود اعتماد کنید تا خدمات مشتری درجه یک را ارائه دهند تا مردم را تشویق کنند که به بازگشت و تبدیل شدن به مشتریان وفادار ادامه دهند .یک برنامه آموزشی را اجرا کنید که به کارکنان شما یاد میدهد چگونه با موقعیت های نامطلوب کنار بیایند و یک تجربه مثبت به مشتری ارائه دهند. با آموزش صحیح، کارمندان شما دقیقاً می دانند که در هر شرایطی چه کاری انجام دهند و می توانند مشتریان شما را راضی نگه دارند.یک کارمند با استعداد می تواند به تنهایی با ارائه یک تجربه مثبت با مشتریان رابطه برقرار کند. از سوی دیگر، یک کارمند آموزش‌دیده نادرست که یک تجربه منفی به مشتری ارائه می‌کند، می‌تواند مشتریان را از خود دور کند و تجارت تکراری را کاهش دهد.

4. وب سایت خود را دقیق طراحی کنید.

این روزها یک وب سایت با ظاهر عالی ضروری است. اگر سایت شما ضعیف طراحی شده باشد، کند باشد یا برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نشده باشد، مشتریان سریعاً آن را ترک خواهند کرد. تقریباً 50 درصد از مصرف کنندگان احساس می‌کنند، طراحی یک وب سایت بهترین راه برای تعیین اعتبار یک تجارت است .با داشتن یک چیدمان حرفه ای و سهولت یافتن اطلاعات، یک تجربه کاربری مثبت در سایت خود ایجاد کنید. وب سایت شما باید به بخش هایی تقسیم شود که جزئیات کسب و کار شما را توضیح دهد. برای کسب و کاری مانند مراقبت از چمن این دسته بندی ها احتمالاً شامل موارد زیر است:

خدمات: توضیح دهید که کسب و کار شما چه می کند و محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید.

منطقه خدمات: محل کسب و کارتان را توضیح دهید و برای ارائه خدمات چقدر می خواهید سفر کنید.

درباره ما: به بازدیدکنندگان در مورد خودتان و چند سالی که در تجارت هستید بگویید

سوالات متداول: به سوالات احتمالی که بازدیدکنندگان ممکن است داشته باشند پاسخ دهید

اطلاعات تماس: به بازدیدکنندگان راهی بدهید تا با شماره تلفن، آدرس ایمیل و آدرس فیزیکی با شما تماس بگیرند

شما همچنین باید یک پیشنهاد ارزش منحصر به فرد ارائه دهید که کسب و کار شما را از بقیه متمایز می کند. به عنوان مثال، یک آرایشگاه می تواند چیزی مانند "برش های تمیز با کسری از قیمت" بنویسد.

5. با یک وبلاگ ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

وبلاگ نویسی می تواند ترافیک وب سایت شما را افزایش دهد. محتوای مرتبط و مفید حضور آنلاین شما را گسترش می دهد و می تواند بهینه سازی موتورهای جستجو ( SEO ) را تقویت کند.نوشتن وبلاگ نیاز به برنامه ریزی و نظم دارد. ابتدا، باید تحقیقاتی در مورد کلمات کلیدی انجام دهید تا بفهمید مردم در منطقه شما به دنبال چه چیزی هستند. سپس در مورد موضوعات پست وبلاگ تصمیم بگیرید، یک برنامه زمان بندی انتشار تنظیم کنید و محتوای خود را از طریق کانال های بازاریابی آنلاین مانند صفحات رسانه های اجتماعی یا لیست ایمیل خود تبلیغ کنید.

در مورد موضوعاتی بنویسید که پایگاه مشتریان شما مفید خواهند بود. به عنوان مثال، یک تجارت لوله کشی می تواند یک راهنمای گام به گام برای رفع گرفتگی فاضلاب بنویسد. یک مشتری بالقوه می تواند از این اطلاعات برای رفع مشکلات به تنهایی استفاده کند. اگر خودشان بتوانند این کار را انجام دهند، ممکن است بعداً به شما مراجعه کنند زیرا سطح اعتماد و اقتدار را ایجاد کرده اید. حتی اگر فوراً از شما استفاده نکنند، ممکن است شما را به خاطر سایر مشکلات لوله کشی که در آینده ایجاد می شود به خاطر بسپارند.

6. یک لیست ایمیل بسازید.

بازاریابی ایمیلی به شما این فرصت را می دهد تا با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنید و ارتباط خود را با مشتریان فعلی حفظ کنید. هنگامی که ایمیل‌های مشتری را دارید، می‌توانید تبلیغات، محتوای مرتبط و به ‌روزرسانی‌های معمول را برای آنها ارسال کنید تا در ذهن آنها باقی بمانید.چند استراتژی مختلف برای جمع آوری ایمیل وجود دارد. یک راه این است که به سادگی از مشتریان فعلی اطلاعات تماس آنها را بپرسید . فراموش نکنید که برای ارسال ایمیل از آنها اجازه بخواهید تا تهاجمی به نظر نرسید (و این قانون است ). راه دیگر برای ایجاد لیست ایمیل شما این است که انگیزه ای برای آنها ایجاد کنید تا در ایمیل های شما ثبت نام کنند. فرض کنید شما یک ساندویچ فروشی کوچک دارید. در صورت ثبت نام برای دریافت ایمیل، به مشتریان در بازدید بعدی خود 10 درصد تخفیف بدهید.در نهایت، می توانید یک فرم ثبت نام ایمیل را در وب سایت خود قرار دهید تا افرادی را که در حال مرور سایت شما هستند را جذب کنید. می توانید به این گروه انگیزه مشابهی برای افزایش تعداد ثبت نام های دریافتی خود ارائه دهید.

7. به نظرات مشتریان اعتماد کنید.

مصرف کنندگان قبل از خرید در مشاغل محلی ، خواندن نظرات را دوست دارند . با تکیه بر نظرات مشتریان قبلی به آنها ایده می دهد که چه انتظاراتی از یک تجارت داشته باشند.بیش از ۷۰ درصد از مصرف‌ کنندگان حتی یک کسب ‌وکار را انتخاب نمی‌کنند مگر اینکه از قبل یک بررسی را بخوانند، و ۱۵ درصد از مصرف‌کنندگان به کسب‌ وکارهایی که هیچ نظری ندارند اعتماد ندارند. اگر می‌خواهید مشتریان بیشتری را به سمت کسب ‌وکار خود جذب کنید، داشتن نظرات مشتریان که مردم بتوانند آن‌ها را مرور کنند، بسیار مهم است.وقتی نظر مثبت مشتری دریافت کردید، از آنها تشکر کنید و سعی کنید تا حد امکان شخصی باشید. اگر نظر منفی دریافت کردید، می توانید پاسخ دهید و سعی کنید مشکلات آنها را حل کنید. این به مشتریان بالقوه نشان می دهد که خدمات عالی به مشتریان ارائه می دهید و سعی می کنید به هر طریقی که می توانید به آنها کمک کنید.

8. از شبکه های اجتماعی استفاده کنید.

کانال های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و لینکدین ابزار قدرتمندی برای جذب مشتریان بیشتر به کسب و کار شما هستند. آنها به شما وسیله ای می دهند تا در ذهن خود بمانید و مشتریان بالقوه را جذب کنید.می توانید از فیس بوک برای ارسال عکس های کسب و کار خود، اعلام رویدادهای جاری و تبلیغ تخفیف ها و تبلیغات استفاده کنید. برگزاری هدایا نیز راهی موثر برای افزایش فالوورها و تعامل اجتماعی است . تقریباً 65 درصد از صاحبان مشاغل می گویند که هدایا باعث افزایش فالوور (و تعامل) آنها در رسانه های اجتماعی می شود. به عنوان مثال، اگر صاحب سالن زیبایی هستید، می توانید به فردی تصادفی که صفحه شما را لایک می کند، روی پست شما نظر می دهد و سه دوست دیگر را تگ می کند، یک مدل موی رایگان ارائه دهید.لینکدین بیشتر به مشاغل B2B کمک می کند. این بهترین کانال اجتماعی برای تعامل با دیگر صاحبان مشاغل و متخصصان است. از آن برای ارتباط با سایر صاحبان مشاغل کوچک استفاده کنید که می تواند برای شرکت شما مفید باشد. به عنوان مثال، یک برقکار می تواند مشتریان جدیدی را از طریق شبکه سازی با معماران محلی، مدیران املاک و صاحبان شرکت های ساختمانی پیدا کند. از آنجا، آنها می توانند یک رابطه ایجاد کنند و به طور بالقوه آن ارتباط را به مشتری تبدیل کنند.

9. یک برنامه ارجاع اجرا کنید.

برنامه های ارجاع به مشتریان فعلی شما این امکان را می دهد که مدافع کسب و کار شما باشند. آنها روشی مفید برای جذب مشتریان بیشتر از طریق دهان به دهان هستند نه اینکه شما مجبور باشید همه کارها را انجام دهید.مشتریان راضی معمولاً از ارجاع کسب و کار شما به خانواده و دوستان خود بیشتر خوشحال می شوند، به خصوص اگر مشوقی به آنها داده شود. می توانید به مشتریان فعلی خود این فرصت را ارائه دهید که دوستان خود را معرفی کنند و در خرید بعدی یا ارتقاء رایگان به آنها تخفیف بدهید.فرض کنید شما یک استودیو یوگا را اداره می کنید. به اعضای خود بگویید که اگر دوستی را برای ثبت نام در کلاس معرفی کنند، جلسه بعدی آنها رایگان خواهد بود. به همین ترتیب، افرادی که ارجاع داده میشوند نیز باید مشوقی مانند 50 درصد تخفیف در جلسه اول خود دریافت کنند.پایگاه مشتریان خود را افزایش دهید و کسب و کار جدیدی را وارد کنید،تجهیز خود به یک استراتژی بازاریابی سنجیده می تواند برای کسب و کار شما معجزه کند. با برنامه‌ریزی از قبل و مشخص کردن جزئیات شروع کنید - مشتریان ایده‌آل خود را تعریف کنید، مشخص کنید رقبای شما چه می‌کنند و کارمندان خود را برای ارائه خدمات عالی به مشتریان آموزش دهید. سپس به سمت تلاش‌های بازاریابی دیجیتال مانند صیقل دادن وب‌ سایت خود، افزایش فهرست ایمیل‌های خود و گسترش حضور آنلاین خود با صفحه کسب و کار Yelp بروید .

مطالب مرتبط

  چگونه می توانید کسب و کار کوچک خود را رشد دهید؟
چگونه می توانید کسب و کار کوچک خود را رشد دهید؟

زمانی که صاحب یک کسب و کار کوچک هستید، فروش و بازاریابی ارزش کمی در سرمایه گذاری شما دارد. اگر محصول یا خدمات شما استثنایی نباشد، برندسازی به شما کمکی نخواهد کرد. کسب و کار جدید همه چیز نیست. (برای راضی نگه داشتن مشتریان فعلی خود باید تلاش کنید.) افزایش سطح کسب و کار شما سطح بعدی رشد است که می تواند مانند تلاشی بی پایان باشد. در ابتدا، شما هستید که طرح کسب و کار را ایجاد می کنید، حساب های رسانه های اجتماعی خود را مدیریت می کنید ، مشتریان جدید را جستجو می کنید.

2 سال پیش
ادامه مطلب
چگونه برای کسب و کار کوچک خود عکس های خوبی از محصول بگیرید.
چگونه برای کسب و کار کوچک خود عکس های خوبی از محصول بگیرید.

عکاسی از محصول یکی از مهم ترین عواملی است که مردم در حال خرید محصولات تجارت الکترونیک هستند. تجهیزات، مکان و تنظیم نور مناسب را برای حداکثر موفقیت انتخاب کنید. شما همیشه نمی توانید هر اشتباه عکسبرداری را با ویرایش برطرف کنید، بنابراین از مشکلات رایج در طول عکاسی اجتناب کنید. وقتی می خواهید محصولات را به صورت آنلاین بفروشید، یک عکس ارزش هزار کلمه را دارد. دانستن نحوه گرفتن عکس های خوب از محصول به این معنی است که شانس بیشتری برای فروش دارید.

2 سال پیش
ادامه مطلب
چگونه از رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کارهای کوچک استفاده کنیم؟
چگونه از رسانه های اجتماعی برای رشد کسب و کارهای کوچک استفاده کنیم؟

تعریف مخاطبان و تعیین اهداف می تواند محتوای رسانه های اجتماعی شما را در مسیر درست هدایت کند. استفاده از ابزارهای مدیریت رسانه های اجتماعی، محتوای شما را منظم نگه می دارد و در وقت ارزشمند شما صرفه جویی می کند، برای رسیدن به نتایج قابل توجه با تبلیغات رسانه های اجتماعی به بودجه هنگفتی نیاز ندارید. اطلاع رسانی درباره کسب و کار کوچک شما می تواند مانند تلاش برای برجسته شدن در یک عرصه شلوغ باشد.

2 سال پیش
ادامه مطلب
ایده های برتر برای قدردانی از مشتری برای مشاغل کوچک
ایده های برتر برای قدردانی از مشتری برای مشاغل کوچک

تقویت روابط با مشتریان فعلی می تواند مکمل استراتژی های جدید جذب مشتری شما باشد. جوایز و هدایای تشکر شخصی چند راه هستند که صاحبان مشاغل می توانند حفظ مشتری را بهبود بخشند، ایده های قدردانی از مشتری نیاز به کار اولیه دارد، اما در طول زمان نتیجه وفاداری مشتری را دارد کسب ‌وکارهای کوچک آنقدر تلاش می‌کنند تا مشتریان جدید به دست آورند که به راحتی می‌توان از قدرت حفظ مشتریان فعلی چشم پوشی کرد . در واقع، جذب سرنخ های جدید پنج برابر بیشتر از حفظ سرنخ های موجود هزینه دارد.ارائه یک تجربه مثبت برای مشتری یک محرک حیاتی برای وفاداری مشتری است. هرچه بیشتر بتوانید تجربه فردی را از ابتدا تا انتها بهبود بخشید، احتمال بازگشت مشتریان شما بیشتر می‌شود و حتی بازاریابی دهان به دهان ارگانیک را ترویج می‌کند که به کسب و کار شما بیشتر می‌افزاید. برای حفظ پایگاه خود، سعی کنید انواع ایده های قدردانی از مشتری را اجرا کنید که می تواند به شما در ایجاد اعتماد با مشتریان فعلی و جذب مشتریان جدید کمک کند.

2 سال پیش
ادامه مطلب
4 مزیت ایجاد استراتژی کلمه کلیدی
4 مزیت ایجاد استراتژی کلمه کلیدی

استراتژی کلمات کلیدی به شما کمک می کند سئوی خود را اصلاح کنید، تا کسب و کار شما بتواند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری داشته باشد. پس از تکمیل تحقیقات کلمه کلیدی ، از استراتژی خود برای اولویت بندی عبارات جستجوی مناسب استفاده کنید. قبل از ایجاد استراتژی کلمه کلیدی خود برای تعیین معیار برای اهداف خود، رتبه بندی جستجوی فعلی خود را ارزیابی کنید. جذب خریداران بیشتر به سایت شما می تواند به سادگی داشتن استراتژی کلمه کلیدی مناسب باشد که کسب و کار شما را به بالای صفحه نتایج موتور جستجو ( SERP ) ارتقا می دهد.

2 سال پیش
ادامه مطلب
درباره ما

مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.

bazarol
TelehoneWhatsAppInstagramGmail
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت بازارول میباشد