4 تکنیک ساده اما قدرتمند برای نوشتن تبلیغاتی جذاب
اگر می خواهید کسب و کار خود را به صورت آنلاین توسعه دهید، تنها چیزی که بیشتر به آن نیاز دارید چیست؟
ترافیک .برای اکثر کسب و کارها، سریعترین راه برای دریافت ترافیک بیشتر تبلیغات است.
تبلیغات دیجیتال یک بازی است. تغییرات کوچک در نرخ پاسخ به تبلیغات شما می تواند باعث بهبودهای گسترده در سودآوری شما شود. وقتی برای یک کلیک دهها دلار به گوگل و فیسبوک میپردازید، بسیار مهم است که نسخه تبلیغاتی بنویسید که بتواند مردم را ترغیب و تشویق کند.
در این پست، چهار تاکتیک قدرتمند را به شما نشان میدهم که هر کسی میتواند از آن برای نوشتن نسخههای تبلیغاتی درخشان استفاده کند.
وقتی نوبت به نوشتن سرفصل های تبلیغاتی می رسد ، بیشتر کسب و کارها شروع به وصل کردن کلمات کلیدی می کنند. این اولین چیزی است که یک بازدید کننده بعد از همه می خواند.
اگرچه استفاده از کلمات کلیدی برای امتیاز کیفیت مهم است، اما وقتی همه (از جمله رقبای شما) از کلمات کلیدی مشابهی استفاده میکنند، واقعاً توجه زیادی را به خود جلب نمیکنید.
برای متمایز شدن، تیتر آگهی شما باید هدف نهایی بازدیدکننده را منعکس کند .
مردم روی یک تبلیغ کلیک می کنند زیرا به آنها کمک می کند تا مشکلشان را حل کنند، نه به این دلیل که فکر می کنند آگهی تمام جعبه های کلیدواژه مناسب را بررسی می کند.
قبل از ایجاد یک تبلیغ، به این فکر کنید که کاربر طرف مقابل میخواهد چه کاری انجام دهد و چگونه عنوان شما میتواند به رفع این نیاز کمک کند.
به عنوان مثال، نگاهی به تبلیغات کلمه کلیدی "فروش کتاب" بیندازید:
به غیر از نویسندگان و ناشران، اکثر افرادی که این پرسش را جستجو می کنند احتمالاً دانشجویان و خوانندگانی هستند که پول نقد سریع برای کتاب های خود می خواهند.
اولین تبلیغ دقیقاً روی این تمرکز دارد: کتابهای خود را نقدی بفروشید .
سعی نمیکند ویژگیها و کیفیت خدمات آنها را افزایش دهد. در عوض، بلافاصله به بینندگان می گوید که می توانند از این سرویس برای دریافت پول نقد (هدف نهایی) برای کتاب های خود استفاده کنند.
سعی کنید این کار را در نسخه تبلیغاتی خود نیز انجام دهید: روی راه حل نهایی (پول نقد برای کتاب) تمرکز کنید که مشکلات مشتریان را حل می کند.
در حالی که برخی از بازدیدکنندگان ممکن است به دنبال سایتی با هدف نهایی در ذهن باشند، اغلب مردم به طور معمول در حال مرور هستند تا اطلاعاتی به دست آورند یا کشف کنند که چه راه حل ها و خدماتی برای یک مشکل بالقوه در دسترس است.
برای این نوع بازدیدکنندگان، باید آنها را به عمل تشویق کنید . یکی از راه های انجام این کار از طریق محرک های عاطفی است.
دلیل این امر ساده است. مردم تنها بر اساس منطق تصمیم نمی گیرند . در عوض، آنها توسط احساسات هدایت می شوند.
اگر مردم چیزی را بخوانند و یک واکنش عاطفی قوی مانند ترس، عصبانیت یا انزجار را تجربه کنند، روی آن کلیک خواهند کرد.
به عنوان مثال، به این تبلیغات برای مربی نگاه کنید:
اکثر این تبلیغات به سادگی خدمات ارائه شده را توصیف می کنند. هیچ راهی برای تمایز بین آنها جدا از مکان و قیمت آنها وجود ندارد.
در حالی که این می تواند زمانی که رقابت محدود است کار کند، برای اکثر کلمات کلیدی، چنین تبلیغاتی فقط با سایر کلمات ترکیب می شوند.
در مقابل، به این تبلیغ برای یک جراح زیبایی در نیویورک نگاهی بیندازید:
این تبلیغ به این دلیل کار می کند که به بزرگترین مشکل هر کسی که به دنبال جراح زیبایی است می پردازد: اینکه آنها مسن تر به نظر می رسند و در نتیجه احساس خوبی نسبت به خود ندارند.
این آگهی با برجسته کردن این که چگونه جراحی زیبایی به شما کمک میکند، «جوانتر به نظر بیایید و احساس خوبی داشته باشید»، واکنش احساسیتر نسبت به آگهی زیر این است که بیشتر در مورد «امکانات پیشرفته» صحبت میکند.
در اینجا نحوه ایجاد احساسی در نسخه تبلیغاتی آمده است:
شما باید مراقب باشید که این واکنش را با بقیه پیام خود متعادل کنید زیرا نمی خواهید مشتریان شما نام تجاری شما را با احساسات منفی مرتبط کنند.
در عوض، بر حل ترس یا نگرانی تمرکز کنید. برای کمک بیشتر به کپی تبلیغات احساسی، به کلمات و نکات موجود در این پست ها نگاهی بیندازید:
وقتی نوبت به نوشتن متن آگهی شما می رسد، با بیان اینکه برند شما چقدر شگفت انگیز است، وقت خود را تلف نکنید. در عوض، بازدیدکنندگان را وادار کنید تا با گفتن اینکه برند یا محصول شما چگونه زندگی آنها را بهبود می بخشد، اقدامی انجام دهند.
تبلیغ شما باید شخصی باشد (از "شما" استفاده کنید) و باید بتواند نشان دهد که خدمات شما چگونه می تواند برای بازدیدکننده مفید باشد.
در اینجا یک نمونه از صنعت بیمه حیوانات خانگی آورده شده است:
اولین تبلیغ با ذکر در نسخه خود بر روی مزایا تمرکز دارد :
به طور مشابه، به این دو تبلیغ برای "جراحی لیزیک نیویورک" نگاهی بیندازید:
مشتری که می خواهد جراحی لیزر را انجام دهد، واقعاً به نام تجاری دقیق تجهیزات یا حتی فناوری استفاده شده اهمیتی نمی دهد.
آنچه او واقعاً به آن اهمیت می دهد که آیا جراحی سریع، راحت و دقیق است . دقت کنید مزایا، نه ویژگی ها.
این دقیقاً همان چیزی است که اولین تبلیغ روی آن تمرکز دارد: جراحی راحتتر ، سریعتر و دقیقتر .
فقط پس از ذکر مزایا، آگهی در مورد ویژگیها صحبت میکند ، «ضمانت بهترین قیمت»، « ریکاوری تا روز بعد» و غیره.
در مقابل، آگهی دوم اصلاً در مورد مزایا صحبت نمی کند. درعوض، با بیان اینکه چند عمل جراحی انجام دادهاند، به آگهی نزدیک میشود (که این عدد بیفایده است زیرا اکثر مشتریان نمیدانند چه تعداد جراحی برای عمل لیزیک طبیعی است).
اگر تمایز یا ارائه مزایا در یک فضای کوتاه برایتان سخت است، میتوانید از روانشناسی برای ایجاد تبدیل استفاده کنید، همانطور که در زیر خواهیم دید.
بله، ترس از کنار گذاشته شدن می تواند کاتالیزوری برای جذب بازدیدکنندگان به سایت شما باشد.
بیزاری از دست دادن یک نیروی روانی واقعی است و استفاده از آن در تبلیغات شما راهی آسان برای جذب تبدیل است.
ساده ترین راه برای اجرای آنلاین این است که از تایمرهای شمارش معکوس استفاده کنید که در زمان واقعی اجرا می شوند.
در اینجا یک مثال از یک تجارت فروش تلویزیون به صورت آنلاین آورده شده است:
این تبلیغات به این دلیل کار میکنند که انسانها بیشتر با ایده از دست دادن انگیزه میشوند تا به دست آوردن چیزی و با القای محدودیتهای زمانی، افراد بیشتری به احتمال زیاد روی آن کلیک میکنند.
این نیز نمونه ای از کمیابی در عمل است .
با شدت گرفتن رقابت آنلاین، نوشتن تبلیغات قانع کننده ابزار قدرتمندی برای افزایش نرخ تبدیل است. اگرچه زمان و تمرین میطلبد، اما رعایت نکات فوق به شما کمک میکند تا از رقبای خود پیشی بگیرید.
همچنین میتوانید نکات و ترفندهای زیادی را در این 24 نمونه تبلیغاتی خلاقانه، رقابتی و ارزشمند که میخواهید کپی کنید، بیابید.
مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.