شهر رشت
دفتر اسناد و املاک رسمی
مرتب سازی

82 دفتر اسناد و املاک رسمی در شهر رشت - استان گیلان

82 دفتر اسناد و املاک رسمی در شهر رشت واقع در استان گیلان وجود دارد که در نواحی خیابان شهید باهنر, خیابان تختی, تقاطع گلسار و اصفهان, بلوار شهدا, بلوار رودباری, بلوار انصاری, خیابان طالقانی, بلوار احسان بخش و ... واقع شده است.
banner
آخرین بروز رسانی: 08 دی 1404 - 1:07
شهر رشت
شهر رشت، مرکز استان گیلان، در شمال ایران و در حاشیه جنوبی دریای خزر با مختصات جغرافیایی ۳۷.۲۷ عرض شمالی و ۴۹.۵۸ طول شرقی و ارتفاع حدود ۷ متر از سطح دریا قرار دارد. این کلان‌شهر با آب‌وهوای معتدل خزری و لقب «شهر باران»، بین کوه‌های البرز و سواحل خزر واقع شده و از شمال به بندر انزلی، از جنوب به رودبار، از شرق به لاهیجان و از غرب به صومعه‌سرا محدود است. رشت به ۵ منطقه شهری تقسیم شده که هر یک توسط شهرداری اداره می‌شوند. محله‌های مهم شامل گلسار (مرفه‌نشین با بلوار گلسار)، منظریه (قدیمی با بلوار منظریه و رودخانه گوهررود)، معلم (متوسط رو به بالا با بلوار معلم)، رشتیان (خوش‌مسیر کنار گوهررود)، و ساغری‌سازان (بافت تاریخی) هستند. خیابان‌های کلیدی شامل امام خمینی، شریعتی، و علم‌الهدی (منتهی به میدان شهرداری)، بلوار گلسار، معلم، مطهری (بافت تاریخی)، و تختی (تجاری) هستند که نقش مهمی در تردد و اقتصاد شهر دارند.

دفتر اسناد و املاک رسمی در مناطق اطراف شهر رشت

دفاتر اسناد رسمی ارائه دهنده‌ی خدماتی مرتبط با ثبت و تنظیم اسناد و مدارک قانونی هستند. این خدمات شامل تنظیم و ثبت اسناد مربوط به اموال غیرمنقول (مانند سند وکالت، بیع، هبه، رهن، فک رهن، صلح، تقسیم نامه و غیره)، اسناد مربوط به اشخاص (مانند صلحنامه، فسخ نکاح، طلاق، وکالتنامه، وصیتنامه و غیره)، اسناد مربوط به تعهدات (مانند قرارداد اجاره، ضمانت‌نامه و غیره) و اسناد مربوط به شرکت‌ها (مانند اساسنامه، تقاضانامه ثبت شرکت، صورتجلسه هیات مدیره و غیره) است.

 مزایای استفاده از دفاتر اسناد رسمی شامل اعتبار و ضمانت قانونی اسناد، صرفه جویی در وقت و هزینه، امنیت و آسودگی خاطر و تخصص و تجربه سردفتران اسناد رسمی است. برای استفاده از خدمات دفاتر اسناد رسمی، مدارک و اطلاعات لازم را به همراه داشته باشید و در صورت نیاز به کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید از کانون سردفتران مرکز یا استان مربوطه استعلام بگیرید.

خدمات دفاتر اسناد رسمی

دفاتر اسناد رسمی نقش مهمی در زمینه ثبت و تنظیم اسناد و مدارک قانونی ایفا می‌کنند. همچنین این دفاتر خدمات ثبتی اعم از ثبت معاملات مربوط به اموال غیرمنقول در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور، صدور سند رسمی، ارائه گواهی امضاء، تصدیق صحت رونوشت اسناد، ثبت نام شرکت‌ها، تغییرات شرکت‌ها و انحلال شرکت‌ها را نیز ارائه می‌دهند. برخی از اصلی‌ترین خدماتی که دفاتر اسناد رسمی ارائه می‌دهند عبارتند از

تنظیم و ثبت اسناد:

 اسناد مربوط به اموال غیرمنقول: مانند سند وکالت، بیع، هبه، رهن، فک رهن، صلح، تقسیم نامه، و غیره. 

اسناد مربوط به اشخاص: مانند صلحنامه، فسخ نکاح، طلاق، وکالتنامه، وصیت نامه، و غیره. 

اسناد مربوط به تعهدات: مانند قرارداد اجاره، ضمانت نامه، و غیره. 

اسناد مربوط به شرکت ها: مانند اساسنامه، تقاضانامه ثبت شرکت، صورتجلسه هیات مدیره، و غیره. 

خدمات ثبتی

ثبت معاملات مربوط به اموال غیرمنقول در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور صدور سند رسمی ارائه گواهی امضاء تصدیق صحت رونوشت اسناد ثبت نام شرکت ها تغییرات شرکت ها انحلال شرکت ها 

علاوه بر این، خدمات مشاوره ای مانند ارائه مشاوره حقوقی و ثبتی، راهنمایی در خصوص تنظیم اسناد و مدارک، پاسخ به سوالات حقوقی و ثبتی و خدمات الکترونیکی مانند ثبت نام الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی نیز در این دفاتر ارائه می‌شود. از دیگر خدمات این دفاتر می‌توان به تنظیم وکالتنامه، ثبت ازدواج و طلاق، داوری، تنظیم قرارداد و ترجمه اسناد اشاره کرد

خدمات مشاوره ای

ارائه مشاوره حقوقی و ثبتی راهنمایی در خصوص تنظیم اسناد و مدارک پاسخ به سوالات حقوقی و ثبتی 

خدمات الکترونیکی

ارائه خدمات الکترونیکی از طریق سامانه های آنلاین ثبت نام الکترونیکی پرداخت الکترونیکی 

سایر خدمات:تنظیم وکالتنامه ثبت ازدواج و طلاق داوری تنظیم قرارداد ترجمه اسناد 

مزایای استفاده از دفاتر اسناد رسمی:

اعتبار و ضمانت قانونی اسناد: اسناد تنظیم شده در دفاتر اسناد رسمی از نظر قانونی معتبر و قابل استناد در مراجع قضایی و اداری هستند. 

صرفه جویی در وقت و هزینه: استفاده از خدمات دفاتر اسناد رسمی می تواند به صرفه جویی در وقت و هزینه شما کمک کند. 

امنیت و آسودگی خاطر: دفاتر اسناد رسمی موظف به حفظ اسرار و اطلاعات محرمانه مشتریان هستند. 

تخصص و تجربه: سردفتران اسناد رسمی دارای تحصیلات حقوقی و تجربه کافی در زمینه تنظیم اسناد هستند. 

نکات:قبل از مراجعه به دفتر اسناد رسمی، مدارک و اطلاعات لازم را به همراه داشته باشید. برای انتخاب دفتر اسناد رسمی می توانید از کانون سردفتران مرکز یا استان مربوطه استعلام کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل یا سوالی می توانید با سردفتر یا کارکنان دفتر اسناد رسمی صحبت کنید

مطالعه بیشتر

سوالات متداول

لیست بهترین دفتر اسناد و املاک رسمی های شهر رشت کدام اند؟

    لیست بهترین دفتر اسناد و املاک رسمی های شهر رشت شامل:
  • دفتر شیخ رحمت جهانی شهرک حمیدیان رشت
  • دفتر ازدواج و طلاق ۱۳۵ در شیخ آباد رشت
  • دفتر اسناد رسمی شماره 307 رشت
  • دفترخانه اسنادرسمی ۲۱۸ رشت خیابان لاهیجان در شالکو رشت
  • دفتر ازدواج ۲۱۶ و طلاق ۶ رشت در بوسار رشت
  • دفتر اسناد رسمی ۲۶۰ در حافظ رشت
  • دفتر اسناد رسمی ۱۶۵ شهرک گلها رشت
  • دفتر اسناد رسمی ۲۵۶ رشت در شیخ آباد رشت
  • دفتر اسناد رسمی ۲۱۷ رشت در فرهاد رشت
  • دفتر ازدواج 135 و طلاق 43 رشت در شیخ آباد رشت

چه مدارکی برای ثبت سند رسمی لازم است؟

اصل شناسنامه و کارت ملی طرفین معامله، سند مالکیت، استعلام ثبتی

سند رسمی چیست؟

سند رسمی، سندی است که در مراجع قانونی مانند دفاتر اسناد رسمی ثبت شده و به آن اعتبار قانونی داده می‌شود.

درباره ما

مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.

bazarol
e-namad
نمایش نقشه
فیلتر ها
جستجو
پنل کاربری