ممیزی سئوی محلی
روزهای دفترچه تلفن به پایان رسیده است، امروزه اینترنت بهترین ابزار کشف کسب و کار است. وقتی خریداران میخواهند اطلاعات کسبوکار محلی را بیابند ، 72٪ موتورهای جستجو را به عنوان ابزار اصلی خود انتخاب میکنند و بیشتر این جستجوگران در نهایت به بازدید از فروشگاه میپردازند. قرار دادن وب سایت شما در صفحه اول از جستجوهای محلی مناسب می تواند ترافیک شما را به سرعت چند برابر کند. یکی از بهترین راهها برای بهبود رتبهتان، انجام ممیزی SEO محلی است که نشان میدهد سایت شما در حال حاضر در کجا قرار دارد.
ممیزی بهینهسازی موتور جستجوی محلی نوعی تجزیه و تحلیل است که به شما کمک میکند دیده شدن شرکت خود را در موتورهای جستجو مانند Google، Bing و Yahoo - بهویژه برای جستجوگران در منطقه جغرافیاییتان اندازهگیری کنید. اگر صاحب یک فروشگاه آجر و ملات هستید یا یک منطقه خدماتی خاص دارید، ممیزی سئو محلی می تواند به شما بگوید که آیا شانس خود را برای رسیدن به بازار هدف خود به حداکثر می رسانید یا خیر.
صاحبان مشاغل محلی و بازاریابان از ممیزی برای موارد زیر استفاده می کنند:
هنگامی که کاربران برای اطلاعات محلی جستجو می کنند برای مثال، با وارد کردن "دندانپزشک در نزدیکی من" یا "پیمانکاران لاس وگاس" الگوریتم های موتورهای جستجو از مجموعه ای از معیارها به نام " عوامل رتبه بندی " برای تعیین میزان مرتبط بودن وب سایت شما استفاده می کنند. ممیزی SEO به شما کمک می کند تا بفهمید با کدام عوامل رتبه بندی مواجه هستید و کجا باید شکاف ها را پر کنید.
انجام ممیزی SEO محلی حداقل دو بار در سال می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند تا رتبه خود را در SERP های محلی بهبود بخشید و حفظ کنید . از آنجایی که دو صفحه اول نتایج جستجو 71 درصد از کلیک ها را به خود اختصاص می دهند، نمایش بالاتر از رقبای شما می تواند مشتریان بالقوه شما را جلب کند . در زیر شش مرحله آورده شده است که می توانید برای تکمیل یک ممیزی کامل سئوی محلی انجام دهید.
همانطور که این مراحل را طی می کنید، یافته های خود را در یک سند یا صفحه گسترده سازماندهی شده یادداشت کنید و هر گونه پیشرفتی را که می خواهید انجام دهید یادداشت کنید.
برای اینکه ممیزی سئوی محلی خود را در چارچوبی قرار دهید، با ارزیابی موقعیت فعلی خود شروع کنید. هنگامی که رتبه بندی جستجوی محلی خود را بشناسید ، بهتر می توانید درک کنید که چگونه تلاش های بازاریابی سئو فعلی شما بر عملکرد شما تأثیر می گذارد. به علاوه، هنگامی که شروع به به روز رسانی استراتژی سئوی محلی خود بر اساس یافته های خود کردید، می توانید به طور عینی پیشرفت های رتبه بندی خود را دنبال کنید.
قبل از اینکه بتوانید رتبهبندی فعلیتان را بررسی کنید، باید برای ایجاد فهرستی از عبارات جستجوی محلی که میخواهید رتبهبندی کنید، بپردازید . به عنوان مثال، «مانیکور میامی» یا «آرت ناخن میامی» برای یک سالن ناخن.
سپس، از یک جستجوگر رتبه کلمه کلیدی برای تعیین رتبه وب سایت خود برای هر کلمه کلیدی استفاده کنید. Ahrefs و Small SEO Tools نسخه های رایگان را ارائه می دهند. اگر موقعیت کلمه کلیدی شما به عنوان "1" فهرست شده است، این ایده آل است. این بدان معناست که وب سایت شما در بالای صفحه نتایج نشان داده می شود . هدف کسبوکارهای محلی باید برای جایگاه کلمه کلیدی هفت یا کمتر باشد، زیرا این امر باعث میشود وبسایت شما در صفحه اول اکثر موتورهای جستجو حفظ شود .
الگوریتمهای موتور جستجو فهرستهای کسبوکار آنلاین را اسکن میکنند تا اطلاعات موجود در وبسایت شما را تأیید کنند و مشخص کنند که آیا شما یک برند قابل اعتماد هستید یا خیر. این فهرستها ممکن است شامل نمایههای شما در Yelp ، Better Business Bureau (BBB)، Google My Business ( GMB )، Bing Places و سایتهای فهرست محلی باشد.
برای هر یک از فهرستهای کسبوکارتان ، دوباره بررسی کنید که محتوای صفحهتان دقیق، سازگار و کامل باشد تا به موتورهای جستجو نشان دهید که یک کسبوکار محلی قابل اعتماد هستید . بخش های کلیدی برای ممیزی (در صورت لزوم) شامل موارد زیر است:
به خاطر داشته باشید که کسب و کار محلی شما ممکن است قبلاً فهرستی در سایت هایی مانند Yelp داشته باشد، حتی اگر خودتان آن را ایجاد نکرده باشید ، می توانید اطلاعات کسب و کار خود را فوراً به روز کنید ، عکس اضافه کنید و موارد دیگر. این به شما کمک می کند در صورت تغییر، فهرست خود را به روز نگه دارید. صفحه کسب و کار Yelp یک صفحه تأیید شده است که می تواند دید شما را در نتایج جستجوی محلی بیشتر کند.
بسیاری از دایرکتوری های کسب و کار به عنوان سایت های نقد و بررسی عمل می کنند . برای مثال، کاربران میتوانند نظرات خود را در صفحه کسب و کار Yelp ، فهرستهای BBB و GMB شما و سایتهای بررسی خاص صنعت ارسال کنند . بررسیها در این پلتفرمها به اعتبار آنلاین شما میتواند بر رتبهبندی جستجوی محلی و رتبهبندی جستجو به طور کلیپ تأثیر بگذارد. جانی راس، استراتژیست رسانه دیجیتال ، میگوید: «گذراندن زمان برای پاسخ دادن به نظرات و برقراری ارتباط با مشتریان، تعامل و نامهای تجاری را افزایش میدهد، و در نتیجه تأثیر مثبت بر رتبه بندی موتورهای جستجوگر شما دارد.»
به عنوان بخشی از ممیزی SEO محلی خود ، به موارد زیر توجه داشته باشید:
هر چه نظرات جدیدتر و مثبت تری داشته باشید، بهتر است. ایجاد یک تجربه برجسته از خدمات مشتری می تواند به شما کمک کند تا نظرات و نظرات مثبت بیشتری را از مشتریان دریافت کنید.
محتوای وب سایت شما نقش مهمی در رتبه بندی جستجوی محلی شما دارد. کلمات کلیدی محلی را در سراسر سایت خود بگنجانید تا ارتباط خود را افزایش دهید و هدف خود را درج آدرس و شهر کسب و کار خود در هر صفحه ای از سایت خود که منطقی است در نظر بگیرید.
همراه با افزودن کلمات کلیدی به محتوای قابل مشاهده برای بازدیدکنندگان (مانند سرفصل ها و شرح تصاویر)، آنها را در مکان های پشت صحنه مانند توضیحات متا ، متن جایگزین، و برچسب های عنوان قرار دهید .
برچسبهای عنوان و توضیحات متا صفحات وب شما را در SERP خلاصه میکنند، در حالی که تگهای alt توسط صفحهخوانها استفاده میشوند و زمانی که تصاویر بارگیری نمیشوند نمایش داده میشوند. همچنین، به لینک هایی که در سرتاسر محتوای وب سایت خود اضافه می کنید، نگاهی بیندازید. پیوند دادن به صفحات دیگر و همچنین به منابع با کیفیت بالا ، مرتبط و محلی می تواند به شما در بهبود سئوی محلی کمک کند. به کمیت و کیفیت پیوندهایی که در هر صفحه دارید توجه کنید.
وقتی وبسایت دیگری به یکی از صفحات وب شما پیوند میدهد، چیزی به دست میآورید که بک لینک پنامیده میشود . یک بک لینک می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو افزایش دهد زیرا "شواهد" قابل اعتماد بودن سایت شما را ارائه می دهد. اگر این وب سایت ها با کیفیت بالا و مرتبط با موقعیت مکانی شما هستند، بک لینک ها می توانند برای سئوی شما معجزه کنند.
این بخش از ممیزی سئوی محلی خود را با استفاده از جستجوگر بک لینک ابزار Ahrefs پشروع کنید تا ببینید چند لینک دارید. نگاهی بیندازید که آن لینک ها از کجا می آیند و آیا از سایت های با کیفیت هستند. ابزار تجزیه و تحلیل سئوی دامنه Moz می تواند رتبه بندی اعتبار دامنه را ارائه دهد.
اگر کمتر از 25 بک لینک با کیفیت دارید، زمان آن رسیده است که لینک سازی را در استراتژی بازاریابی دیجیتال خود در اولویت قرار دهید . کمبود بک لینک می تواند به رتبه بندی موتور جستجوی شما آسیب برساند . در حالت ایده آل، شما باید حداقل 75-100 بک لینک داشته باشید ، اگرچه چیزی به نام بک لینک های بسیار با کیفیت وجود ندارد .
میتوانید با پست کردن مهمان در وبلاگها (مانند سایت اتاق بازرگانی محلی خود)، درخواست از شرکای تجاری برای پیوند به سایت شما، یا با نوشتن محتوای با کیفیت بالا که سایر وبسایتها میتوانند به آن استناد کنند ، بک لینک به دست آورید.
پس از اتمام بررسی سئوی محلی وب سایت و فاکتورهای رتبه بندی ، مراحل بالا را برای حداقل پنج نفر از رقبای محلی برتر خود طی کنید. سپس، ارزیابی کنید که عملکرد سئوی محلی شما چگونه با آنها مقایسه می شود. شما می توانید این کار را با کمک جستجوگرهای رتبه کلمات کلیدی ، موتورهای جستجو ، سایت های بررسی و ابزارهای آنلاین مشابه انجام دهید. انجام ممیزی سئوی محلی بر روی رقبای خود می تواند به شما کمک کند تا اهداف خاصی را تعیین کنید و ایده های بیشتری را برای افزایش رتبه بندی جستجوی محلی خود ایجاد کنید .
هر چه وب سایت شما به بالای SERP های محلی نزدیک تر شود، می توانید سرنخ ها و فروش بیشتری کسب کنید. ممیزی حضور آنلاین شما راهی عالی برای کشف فرصت های جدید برای بهبود رتبه جستجوی محلی شما است. چه در حال بررسی صحت فهرستهای کسبوکار یا ارزیابی بک لینکهای خود باشید ، فرآیند ممیزی سئوی محلی میتواند مکانهایی را که به خوبی انجام میدهید و کجا باید استراتژی خود را تغییر دهید، آشکار کند.
مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.