از قدیم عملهای زیبایی و درمانی مختلف صورت میگرفته که هر کدام جز دسته تهاجمی یا غیر تهاجمی محسوب میشدند اما روشهای تهاجمی چیست و چه معایب و مزایایی دارد. در این مقاله قصد داریم درباره روشهای تهاجمی از دیدگاههای مختلف صحبت کنیم. اگر در آستانه انجام یک عمل زیبایی یا درمانی هستید به شما پیشنهاد میکنیم که تا انتهای مقاله با ما باشید چرا که آشنایی بیشتر میتواند در برداشتن گام درست در جوانسازی پوست، درمان جوش، کلاژن و ... ، مؤثر باشد.
برای برطرف کردن مشکلات پوستی، درمانهای مختلف تجویز میشود که بخش عظیمی از آنها شامل درمانهای تهاجمی میشوند. چنانچه در یک فرایند پزشکی، شکافهایی با عمق زیاد و یا بی هوشیهای قوی صورت گیرد اصطلاحاً به آن درمان تهاجمی گفته میشود. به عبارتی دیگر درمانهای تهاجمی با دقت و حساسیت بیشتر انجام میشوند که تنها فرد متخصص و باتجربه قادر به انجام آن است.
روشهای درمانی تهاجمی شامل تزریق کورتیکو، لیزردرمانی، انواع جراحی، کرایو تراپی، برخی از روش های کاشت مو، جراحی قسمتهای داخلی بدن و ... میشود.
این نوع روش درمانی دارای معایب و مزایایی است که گاهی میتواند ارزشمند و گاهی پرخطر باشد. بنابراین قبل از عمل جراحی باید بسنجید که آیا انجام این روش تهاجمی میتواند بیشتر ارزشمند یا پرریسک باشد.
همان طور که در مطالب فوق به آن اشاره کردیم درمانهای تهاجمی پوست دارای مزیتها و معایبی هستند که در این قسمت قصد داریم به تمامی این ویژگیها اشاره کنیم. قبل از آن لازم است بدانید که لیزر، میکرودرم، ابریژن، سابسیژن، روشهای شیمایی از این قبیل هستند.
• نیاز به جراحی
درمانهای تهاجمی به این صورت هستند که به صورت حتمی به جراحی نیاز دارند از این رو در این روش بیهوشی، اتاق عمل و .. نیز وجود دارد. افرادی که نسبت به اتاق عمل و بیهوشی ترس دارند و یا دارای فوبیا هستند بهتر است قبل از شروع درمان، به این مسئله آگاه باشند.
• دوره نقاهت طولانی
درمانهای تهاجمی به دلیل جراحی عمیق و بی هوشی که دارند نیاز به مدت زمان بیشتری برای استراحت خواهند داشت. از این رو دوره نقاهت آنها طولانیتر است. به این دلیل که باید و نبایدهای زیادی را شامل میشوند و تا انتهای دوره نقاهت باید مدنظر قرار گرفته و رعایت شوند. به طور مثال انجام لیزر دقیقا دارای این پارامتر است که نیاز به مراقبت و استراحت طولانی دارد. افرادی که تصمیم دارند بعد از درمان به سرعت به کارهای روزمره خود بپردازند این نوع درمان نمیتواند برایشان مناسب باشد.
• عوارض بیشتر
مسلماً با انجام جراحی و بیهوشیهای اعمال شده به طبع میزان آسیبهای احتمالی بیشتر میشود. از این رو پیشنهاد میشود که روشهای تهاجمی تا حد ممکن صورت نگیرد و تنها در مواقعی از آنها استفاده شود که آخرین راه ممکن باشد و از پزشک متخصص و متبحر کمک گرفته شود.
• هزینههای بیشتر
درمانی که نیاز به جراحی و بی هوشی داشته باشد هزینه بیشتری نسبت به روشهای ساده و بدون جراحی دارد. جراحی و بی هوشی علاوه بر خطر و عوارضی که دارند از هزینه بیشتری برخوردارند. همین امر سبب شده است تا تنها برای مشکلات بسیار جدی و ضروری از روش درمانی تهاجمی استفاده شود.
• خطرات بیشتر
در کل فرایند روش درمانی تهاجمی به گونهای است که پرخطر است و هر آن ممکن است اتفاقاتی رخ دهد که قابل جبران نباشد که روشهای شیمایی میتواند از این دسته محسوب شود. به خصوص اگر توسط پزشک غیر متخصص و بدون تجربه صورت گیرد. شخصی که این روش درمانی را انتخاب میکند میبایست نسبت به خطرات آن، آگاهی داشته باشد.
• نتیجه دهی با میزان بیشتر
در روش تهاجمی همان طور که خطر، عوارض و هزینه بیشتر است اما نتیجه دهی میتواند با ریسک بالاتری باشد. افرادی که برای درمان، روش لیزر، میکرودرم، سابسیژن و ابریژن رو انتخاب میکنند در نهایت با نتیجه فوق العادهای روبرو میشوند. اگر بخواهیم روش تهاجمی و غیرتهاجمی را از دیدگاه نتیجه نهایی بررسی کنیم قطعاً روش تهاجمی احتمال دریافت نتیجه بهتر و بالاتر را خواهد داشت. چرا که درمان تهاجمی به صورت عمیقتر و جدیتر صورت میگیرد در صورتی که در روش غیر تهاجمی، درمان به صورت کاملاً سطحی خواهد بود.
در این مقاله سعی کردیم به طور کلی به معرفی درمانهای تهاجمی بپردازیم و مشخص کنیم که این روش درمانی دارای چه ویژگیهایی است. قطعاً آگاهی از این نوع روش درمانی میتواند در برداشتن گام صحیح جوانسازی، زیبایی و ... مؤثر باشد و با تفکر بیشتری تصمیم گرفته شود. اگر شما هم تجربه انجام این نوع روش درمانی را داشتهاید با ما تجربیات و نظرات خود را در میان بگذارید. فراموش نکنید که این اطلاعات را برای دوستانی که به آن نیاز دارند هم ارسال کنید.
مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.