با این چک لیست سئوی محلی، رتبه بندی جستجوی خود را بهبود بخشید
به عنوان یک صاحب کسب و کار کوچک، ممکن است قبلاً با مفهوم بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یا بهبود وب سایت خود آشنا باشید تا موتورهای جستجو آن را به افراد بیشتری نشان دهند. اما اگر بخواهید یک مخاطب هدف خاص مکان را جذب کنید، یعنی مشتریانی که در این نزدیکی زندگی می کنند و می توانند بارها و بارها از کسب و کار شما بازدید کنند باید یک چک لیست طراحی کنید.
سئوی محلی می تواند به کسب و کارهای کوچک کمک کند تا افرادی را که در جستجوی محصولات یا خدمات در منطقه جغرافیایی خود هستند، هدف قرار دهند که 97 درصد از کاربران موتورهای جستجو این کار را انجام می دهند . نه تنها این، بلکه بهینه سازی برای مخاطبان هدف شما در نهایت به افزایش فروش شما کمک می کند، زیرا 70 درصد از مشتریان پس از یافتن اطلاعات آنلاین در مورد فروشگاه، مانند بررسیYelp یا حساب رسانه های اجتماعی ، از فروشگاه بازدید می کنند.
برای شروع به گرفتن این سرنخ ها، فرآیند را با یک چک لیست سئو محلی ساده کنید تا به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا کنید و کسب و کار کوچک خود را در اینترنت بیشتر نمایان کنید.
سئوی محلی فرآیند تنظیم محتوای آنلاین است تا زمانی که مشتریان محصولات و خدمات محلی را جستجو می کنند قابل مشاهده تر باشد. این یک تاکتیک قدرتمند بازاریابی دیجیتال است که می تواند رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود بخشد و در این فرآیند تجارت شما را رشد دهد.
استراتژیهای سئوی محلی مشابه استراتژیهای سئوی ملی هستند، اما تمرکز را به مخاطبان هدف در منطقه محلی شما محدود میکنند. به عنوان مثال، سئو از کلمات کلیدی در محتوای وب شما برای جذب مشتریان بالقوه به سایت شما استفاده می کند. سئوی محلی با گنجاندن کلمات کلیدی خاص مکان، مانند منطقه، شهر یا ایالت شما، مخاطبان محلی را هدف قرار می دهد.
برای بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو و استفاده از قدرت مخاطبان هدف، لازم نیست که یک متخصص بازاریابی دیجیتال باشید . از این چک لیست سئوی محلی برای افزایش دید کسب و کار کوچک خود به صورت آنلاین و جذب ترافیک جستجوی محلی استفاده کنید.
فراداده اطلاعاتی است که شما برای توصیف وب سایت کسب و کار خود به موتورهای جستجو ارائه می دهید . این به موتورهای جستجو و جستجوگران می گوید که وب سایت شما در مورد چیست. این چهار داده را هنگام تقویت سئوی محلی خود در نظر بگیرید:
به دنبال ثبت نام برای کلاس در استودیوی Windy City Yoga در شیکاگو هستید؟ برای اطلاع از برنامه کلاس های ما و ثبت نام آنلاین به وب سایت ما مراجعه کنید.
به عنوان مثال: کلاس یوگا قدرت شهر بادی در مرکز شهر شیکاگو
نکته حرفه ای: چگونه بهترین کلمات کلیدی را برای استفاده در ابرداده خود شناسایی می کنید؟ با انجام تحقیقات کلمات کلیدی شروع کنید. برای اندازهگیری حجم جستجوی هر عبارت، از یک ابزار تحقیق کلیدواژه رایگان استفاده کنید. هرچه حجم جستجو بیشتر باشد، ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما جذب می کند.
دایرکتوری های کسب و کار محلی، مانند Yelp یاBing، یکی از اولین جاهایی هستند که مشتریان برای جستجوی محلی به آن مراجعه می کنند. این پلتفرمها به شما کمک میکنند تا با مخاطبان هدف با هدف بالا ارتباط برقرار کنید و ترافیک جستجو را به وبسایت خود هدایت کنید. رتبه بندی بالا در نتایج جستجو بسیار مهم است، زیرا تقریباً 40٪ از کاربران برای همه جستجوها روی اولین نتیجه کلیک می کنند و 17.8٪ هنگام جستجوی مشاغل محلی روی اولین نتیجه کلیک می کنند.
برای به حداکثر رساندن قرار گرفتن در فهرستهای محلی ، نمایه یا فهرست کسبوکار خود را اضافه یا ادعا کنید و اطلاعات مرتبط مانند نام ، توضیحات و اطلاعات تماس کسبوکارتان را در آن بگنجانید. به عنوان مثال، هنگامی که صفحه کسب و کار Yelp خود را ادعا می کنید ، می توانید شرح کسب و کار ارائه دهید، جزئیات تماس را به اشتراک بگذارید و عکس های کسب و کار خود را اضافه کنید.
اطمینان حاصل کنید که از اطلاعات کسب و کار ثابت در فهرست کسب و کار خود نیز استفاده می کنید. هرگونه ذکر جزئیات کسب و کار آنلاین شامل دسته ، نام، آدرس و شماره تلفن کسب و کار شما است. اگر یک موتور جستجو تشخیص دهد که یک نقل قول محلی در سراسر وب سازگار نیست، می تواند تأثیر منفی بر سئوی محلی شما داشته باشد.
اطلاعات کسب و کار شما نیز باید با آنچه در وب سایت شما وجود دارد، مطابقت داشته باشد. مطمئن شوید که محل کسب و کار و شماره تلفن شما به وضوح در فوتر وب سایت شما قابل مشاهده است.
یکی از اصلیترین عواملی که موتورهای جستجو برای تعیین رتبهبندی سئو یک کسبوکار محلی استفاده میکنند ، کمیت، فراوانی و تنوع نظرات مشتریان آن است. پاسخ به نظرات موتورهای جستجو و 96٪ از خوانندگان بررسی که به پاسخ های کسب و کار توجه می کنند، نشان می دهد که کسب و کار شما فعال و معتبر است.
مشتریان بالقوه از سایت هایی مانند صفحه کسب و کار Yelp شما برای تحقیق در مورد شرکت شما استفاده می کنند و تصمیم می گیرند که آیا نیازهای آنها را بهتر از رقبای خود برآورده می کنید یا خیر. به طور خاص از طریق حساب Yelp برای کسب و کار خود، میتوانید به مشتریان محلی پاسخ دهید، خواه آنها نظرات مثبتی در مورد خدمات شما ارائه دهند یا بر اساس تجربه خود بازخورد ارائه کنند. نکته کلیدی پاسخ دادن به نظرات مثبت و انتقادی است تا دامنه کامل خدمات مشتری خود را نشان دهید.
هنگام پاسخ دادن، سعی کنید پیام خود را تا حد امکان شخصی کنید. اگر بازخورد منفی دریافت کردید ، از مشتری تشکر کنید، به هر گونه نگرانی رسیدگی کنید و راه حل های خود را برای آینده در میان بگذارید. هدف شما این است که خدمات مشتری عالی خود را هم برای موتورهای جستجو و هم برای مشتریان بالقوه به نمایش بگذارید .
بک لینک ها ( پیوندهایی که از سایت های دیگر به وب سایت شما اشاره می کنند ) به موتورهای جستجو نشان می دهد که شما در صنعت خود یک مرجع هستید. درست مانند مشتریان، موتورهای جستجو برای کیفیت به کمیت اهمیت می دهند. هدف ایجاد بک لینک در سایتهای معتبر، مانند کسبوکارهای تاسیس شده، سازمانهای اجتماعی، یا نشریات محلی است.
برای شروع تولید بک لینک به وب سایت خود ، ابتدا به محتوایی نیاز دارید که ارزش پیوند دادن به آن را داشته باشد که به عنوان بازاریابی محتوا شناخته می شود . ایجاد پستهای وبلاگ، ویدیوها یا سایر اشکال محتوای مرتبط با صنعت خود را در نظر بگیرید مانند اینفوگرافیک با نکات بازسازی خانه یا حکایتهای پشت صحنه از آخرین عرضه محصول خود.
محتوای خود را در رسانه های اجتماعی یا در یک خبرنامه ایمیلی به اشتراک بگذارید تا مورد توجه سایت های معتبر قرار بگیرید. همچنین میتوانید برای نوشتن و تبلیغ متقابل پستهای مهمان، با سایر کسبوکارهایی که به مخاطبان هدف شما دسترسی پیدا میکنند، بپیوندید.
5.استراتژی رسانه های اجتماعی را ایجاد کنید
ایجاد یک حضور قوی در رسانه های اجتماعی به شما کمک می کند تا مشتریان را به روش های معناداری جذب کنید مانند درخواست بازخورد، پاسخ به سؤالات، ارتباط با سایر مشاغل و موارد دیگر. تعامل در رسانه های اجتماعی می تواند برند شما را قابل مشاهده تر، قابل تشخیص تر و قابل اعتمادتر کند و ترافیک بیشتری را به وب سایت شما هدایت کند.
به جای ایجاد پروفایل در هر سایت رسانه اجتماعی، در کانال هایی که با کسب و کار و مخاطبان هدف شما همسو هستند، در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید . جمعیت شناسی مخاطبان خود را در نظر بگیرید و پیام های خود را برای هر پلتفرم سفارشی کنید .
به عنوان مثال، یک کسب و کار آمادگی مالیاتی ممکن است از ارسال محتوای اطلاعاتی در پلتفرمی مانند LinkedIn که بر ارتباطات حرفهای تمرکز دارد، سود ببرد. از سوی دیگر، کسب و کار جواهرات خانگی ممکن است در سایتهای مبتنی بر عکس مانندPinterest بهتر عمل کند، جایی که مالک میتواند روشهای کار را به اشتراک بگذارد و کارهای دستی خود را به نمایش بگذارد.
در مرحله بعد، یک استراتژی رسانه اجتماعی ایجاد کنید که نوع محتوایی را که پست میکنید و نحوه برنامهریزی برای افزایش دنبالکنندگان و کسبوکارتان را مشخص میکند. بر تعامل با مخاطبان محلی خود و ایجاد روابط با فالوورهای خود تمرکز کنید.
6. محتوای تکراری را حذف کنید
موتورهای جستجو وب سایت هایی را که از محتوای مشابه در چندین سایت استفاده مجدد می کنند یا منابع خارجی را کلمه به کلمه کپی می کنند، جریمه می کنند. الگوریتمهای موتورهای جستجو که بر رتبهبندی موتورهای جستجو نظارت میکنند، میتوانند زمانی را تشخیص دهند که سایت شما دارای محتوای تکراری است که اینمیتواند بر رتبهبندی جستجوی شما تأثیر منفی بگذارد .
کپی و چسباندن بین سایت های شما سریع و آسان است، اما اگر می خواهید رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را افزایش دهید، بهترین روش نیست . به عنوان مثال، اگر چندین صفحه فرود برای محصولات یا خدمات خود ایجاد می کنید، حتماً توضیحات منحصر به فردی برای هر کدام بنویسید.
این دستورالعمل ها را در نظر داشته باشید:
7.لینک های خراب را رفع کنید
احتمالاً از وبسایتی با پیام خطای «خطای 404: صفحه یافت نشد» بازدید کردهاید. این یک پیوند خراب است و تعمیر آنها مهم است. پیوندهای شکسته نه تنها کاربران را به بن بست می کشاند، بلکه می تواند بر رتبه بندی جستجوی محلی شما نیز تأثیر منفی بگذارد .
پیوندهای شکسته به دلایل مختلفی مانند جابجایی آدرس صفحه وب و فراموش کردن تغییر پیوندهای داخلی یا پیوند دادن به محتوای حذف شده رخ می دهند. اگر یک بازدیدکننده سایت با لینک شکسته مواجه شود، تجربه ضعیف کاربر ممکن است نرخ پرش شما را افزایش دهد، که تعداد بازدیدکنندگان سایت شما را بدون مشاهده صفحات دیگر اندازه میگیرد.
برای اطمینان از اینکه وب سایت شما یک تجربه کاربری خوب ارائه می دهد، لینک های شکسته را به عنوان بخشی از چک لیست سئوی محلی خود به روز کنید . شما می توانید لینک های شکسته را با یک ابزار سئوی رایگان مانند Screaming Frog شناسایی کنید و سپس ترافیک را به سایر صفحات سایت خود هدایت کنید.
8.سئوی محلی را در اولویت بازاریابی قرار دهید
این چک لیست سئو محلی به کسب و کار کوچک شما کمک می کند تا در موتورهای جستجو بیشتر دیده شود و در نهایت ترافیک بیشتری ایجاد کند . با بهینهسازی ابردادههای خود، ادعای نمایهها در رسانههای اجتماعی و فهرستهای کسبوکار و ایجاد محتوای با کیفیت بالا که برای خوانندگان شما و سایر سایتهای معتبر شروع کنید.
هنگامی که این استراتژیهای سئوی محلی را پیادهسازی کردید، یک ممیزی سئوی محلی انجام دهید تا از حضور آنلاین خود نهایت استفاده را ببرید.
مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.