با پیشرفت علم و تکنولوژی در زمینه برقراری ارتباط، فاصله ها دیگر از میان رفته اند. به دلیل عدم پاسخگویی روابط عمومی سنتی برای سازمان ها در دنیای ارتباطات کنونی، اختراع شیوه های نوین ارتباطی راه حلی برای رفع مشکلات شده است. به منظور کاهش حجم کاری سازمان ها، بهبود کیفیت زندگی مردم، دردسترس بودن خدمات برای عموم، کاهش ترددهای شهری، یکپارچگی اطلاعات دولتی، کاهش اتلاف زمان و تسریع انجام امور از جمله اهداف تشکیل دفاتر عمومی هستند.
دفاتر پلیس + 10 ، جهت ارائه خدمات الکترونیکی توسط پلیس ایجاد شده است. این خدمات شامل: خدمات وظیفه عمومی، خدمات کارت سوخت، تعویض گواهینامه رانندگی، امور گذرنامه، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، ترخیص خودرو، خلافی خودرو، صدور پروانه کسب، تشخیص هویت. خدماتی که پلیس به وجود آورده موجب شده تا مردم به امور مورد نیاز خود با سهولت دسترسی یابند.
این دفاتر برای ارائه خدماتی با کیفیت و سریع به شهروندان، روان کردن مراحل امور اداری، کاهش سفرهای درون شهری، ایجاد امکان خدمات غیرحضوری به منظور تحقق دولت الکترونیک، استفاده از بخش خصوصی در امور اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه به وجود آمده است.
برخی از خدمات این دفاتر:
خدمات مربوط به پروانه های ساختمانی، خدمات فنی و مهندسی، احداث بنا، زیباسازی شهر، خدمات رسیدگی به زباله ها، طرح های تفصیلی، گواهی پایان کار، پیگیری شکایات شهروندان، طرح ترافیک، ارائه خدمات املاک، پرونده های عمرانی و .... را انجام می دهد.
این دفاتر برای تسهیل امور و فعالیتها، افزایش سطح رضایتمندی مراجعین، مقرون به صرفه بودن برای سازمان، ارائه آسان خدمات به بیمهشدگان، جلوگیری از افزایش حجم کاری سازمان تامیناجتماعی، مدیریت زمان و کاهش رفتوآمدهای شهری و... بهوجود آمدهاند.
وظایف دفاتر کارگزاری بیمه:
تهیه لیست حق بیمه و ارسال به سازمان بیمه
صدور و تعویض دفترچه های بیمه
صدور پرداختی های بیمه های اجباری و خاص
دریافت اسناد و مدارک پزشکی و بررسی آن جهت پرداخت هزینه ها
شناسایی اماکن و کارگاه های نوپا
بازرسی وضعیت کارگران ساختمانی، بیمه های بیکاری
انجام امور معاملاتی و مالیاتی، مشاوره مالیاتی، ارزش افزوده، اظهارنامه مالیاتی، ثبت شرکت، ثبت نام کد اقتصادی و... در این دفاتر صورت می گیرد.
ایجاد این دفاتر به منظور ثبت دادخواست، شکایت های خانوادگی، دادخواست های حقوقی، واخواهی، تجدیدنظر، پیگیری ابلاغیه ها، اعاده دادرسی و این قبیل موارد می باشد.
در این دفاتر اکثر خدمات الکترونیکی مورد نیاز مردم انجام می شود. همه دستگاه های دولتی باید خدمات خود را از طریق این مراکز انجام دهند. دستگاههای اجرائی خدمات خود را به این دفاتر واگذار کرده اند تا دسترسی مردم به خدمات با سهولت و کیفیت بالا انجام گردد. خدمات اینترنتی بیمه ،گذرنامه، گواهینامه و تخلفات رانندگی، خدمات مربوط سیم کارت ها و شارژ کارتهای مختلف اعتباری، کارتهای دانشجویی، فروش انواع بلیت اتوبوس، پرداخت الکترونیکی قبوض (آب، برق، گاز، تلفن، موبایل)، خدمات اسقاط خودرو، خدمات گمرکی، خدمات مخابراتی(خدمات تلفن ثابت)، انجام خدمات پستی(دریافت و ارسال نامه، ارسال بسته ها، خدمات پست پیشتاز، خدمات پست بانک)، انواع ثبت نام ها مثل سامانه ثنا و امور شهرداری، انجام کلیه امور تلفن های راه دور و… از جمله خدمات دفاتر پیشخوان دولت است.
دفاتر زیر نظر پلیس راهور که خریداران خودرو و فروشندگان برای انجام امور نقل و انتقال وسیله نقیله خود به آن مراجعه میکنند. برای انجام امور تعویض پلاک ابتدا باید نوبت اینترنتی تهیه کرده و سپس در زمان مقرر به دفاتر مربوطه مراجعه نمود.
یکی از مراکز خدمات عمومی است که کار گردآوری دقیق اطلاعات مربوط به جمعیت و خانوارها را برعهده دارد. ساماندهی مشخصات هویتی مردم، ثبت تولد و وفات، ازدواج و تمام امور مرتبط از طریق ثبت احوال صورت می گیرد.
وظایف ثبت احوال:
ثبت ولادت و صدور شناسنامه، صدور کارت ملی هوشمند، ثبت و صدور گواهی وفات، تعویض شناسنامه های قدیمی، ثبت ازدواج و طلاق، انجام کلیه امور هویتی برای اتباع خارجه، تهیه آمار و اطلاعات جمعیتی سراسر کشور
ارائه خدمات در دسترس عموم، با کیفیت و سریع
روان کردن انجام امور کار اداری – خدماتی
کاهش رفت و آمدهای غیرضروری درون شهری
امکان انجام خدمات غیرحضوری با دولت الکترونیک
متمرکز کردن خدمات عمومی و دولتی
افزایش بازدهی با بالا رفتن سرعت انجام امور
مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.