استخدام اداری مالی

استخدام اداری مالی

استخدام کارمند اداری در سازمان ها و شرکت ها جزو پر تقاضا ترین مشاغل به حساب می‌آیند. خیلی ها به دنبال آگهی های استخدام اداری در دفاتر دولتی و شرکت‌ها هستند اگر می خواهید به عنوان یک کارمند امور دفتری در یک جای مطمئن استخدام شوید باید بدانید که خیلی از دانشگاه ها بیمارستان و بانک ها به دنبال استخدام فردی که کارشناس امور اداری است، هستند. برای استخدام در این مشاغل نیاز نیست همزمان تحصیلات دانشگاهی مرتبط داشته باشید. البته داشتن مدرک لیسانس در گرایش های مدیریتی باعث می شود که راحت تر به عنوان یک کارمند اداری استخدام شوید.
کمی بیشتر در مورد استخدام اداری مالی

استخدام کارمند اداری در سازمان ها و شرکت ها جزو پر تقاضا ترین مشاغل به حساب می‌آیند. خیلی ها به دنبال آگهی های استخدام اداری در دفاتر دولتی و شرکت‌ها هستند اگر می خواهید به عنوان یک کارمند امور دفتری در یک جای مطمئن استخدام شوید باید بدانید که خیلی از دانشگاه ها بیمارستان و بانک ها به دنبال استخدام فردی که کارشناس امور اداری است، هستند. برای استخدام در این مشاغل نیاز نیست همزمان تحصیلات دانشگاهی مرتبط داشته باشید. البته داشتن مدرک لیسانس در گرایش های مدیریتی باعث می شود که راحت تر به عنوان یک کارمند اداری استخدام شوید.

مدیر اداری .مدیر روابط عمومی.مدیر منابع انسانی .کارمند اداری .منشی .کارشناس منابع انسانی .کارشناس روابط عمومی .مسئول تدارکات .مدیر تولید .مسئول دفتر .کارشناس آموزش .متصدی بانک .مشاور مدیریت .مسئول خرید .سردفتر

ساعت کاری یک کارمند به صورت قوانین وزارت کار در مشاغل اداری دارد، بسته به دایره مسئولیت و وظایف فرد است. حقوق و تصمیماتی که در رابطه با این شغل در نظر گرفته می شود حداقل دو الی سه میلیون تومان است، این رقم بر پایه حقوق وزارت کار است.

بهترین مشاغل اداری برای استخدام

مهمترین وظیفه یک کارمند اداری انجام دادن کارهای دفتری و اداری است. مثل پاسخگویی به تلفن، تایپ و نوشتن اسناد و نامه ها دفترداری کار با دستگاه های اداری، بایگانی اسناد و مدارک بر عهده کارمند امور دفتری است. منشی شرکت ها و سازمان های خصوصی از دیگر شغل هایی که به کارهای دفتری مربوط می‌شوند، است.

اگر می خواهید به عنوان یک منشی کارهای اداری بپردازید؛ باید تسلط کامل بر روی نرم افزارهای اداری و آفیس همچنین مهارت های ارتباطی و کلامی خوبی داشته باشید. از مزایای یک منشی می‌توان به پاسخ دهی به موقع و درست به تلفن ها، زمانبندی ملاقات و مکاتبات دفتری اشاره کرد. یک منشی با توجه به شرایط محیط اداره مسئولیت‌های آن متفاوت می‌شود

انواع مشاغل اداری

مدیر اداری

مدیر روابط عمومی

مدیر منابع انسانی

کارمند اداری

منشی

کارشناس منابع انسانی

کارشناس روابط عمومی

مسئول تدارکات

مدیر تولید

مسئول دفتر

کارشناس آموزش

متصدی بانک

مشاور مدیریت

مسئول خرید .سردفتر

متصدی امور دفتری

متصدی امور دفتری یا همان کارشناس امور اداری در خیلی از شرکت ها و بانک ها استخدام می شود و وظیفه مسئولیت و رسیدگی به امور دفتر را دارد. متصدی امور مانند یک کارمند اداری رفتار می‌کنند و همانطور که از نامش مشخص است مسئول رسیدگی به کارهای دفتری و اداری در یک شرکت یا مجموعه است. این کار از پاسخگویی به درخواست‌های مراجعه کنندگان و هماهنگی ها با مدیر برای یک کارشناس دفتری متفاوت است.

استخدام کارشناس منابع انسانی

کارشناس منابع انسانی یا همان کارشناس کارگزینی در خیلی از شرکت ها و سازمان های خصوصی و دولتی مشغول به کار است، کار شناسایی منابع انسانی تمام فرآیندهای مربوط به یک مجموعه در رابطه با استخدام و جذب و توسعه افراد را بر عهده دارد.

استخدام مدیر داخلی

مدیر اداری در شرکت های خصوصی معمولاً مشغول به کار می‌شود و ترجیحاً ۵ تا ۷ سال سابقه کار در امور اداری را دارد. یک مدیر داخلی و مسئول هماهنگی، سازماندهی و نظارت به تمامی فعالیت های یک مجموعه است او به تمامی نرم افزارهای اداری تسلط دارد و توانایی بالایی در ارزیابی عملکرد پرسنل را دارا است. از مسائل مالی و اطلاعات کافی دارد. مدیر داخلی نباید تنبل باشد و اقتدار بسیار بالایی داشته باشد تا کارمندان از حرفش حساب ببرند.

تاثیر جنسیت بر حقوق و دستمزد مشاغل اداری

از مواردی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است؛ تفاوت میان دریافتی حقوق و مزایای زنان و مردان در شرایط شبیه به هم است. بر اساس داده های که در سال ۱۴۰۰ استخراج شد مردان ۴۰۰۰۰۰تومان در زمینه حسابداری از زن ها دریافتی بیشتری دارند و اگر بحث افزایش حقوق باشد مردان انتظار افزایش حقوق ۳۳ درصدی دارند و زنان تنها ۲۸ درصد حقوق‌شان افزایش پیدا می کنند.

رابطه درآمد و میزان تحصیلات

میزان تحصیلات افراد به چند دسته تقسیم می شود. دیپلم و پایین تر، از آن کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکترا. توزیع درآمد در هر کدام از این دسته ها با هم متفاوت است. به طور میانگین دریافتی فردی که تحصیلات آن کم تر و پایین‌تر است، سه میلیون و همچنین کاردانی سه و نیم میلیون تومان، کارشناسی ۴ میلیون، کارشناسی ارشد ۵ میلیون تومان و دکترا شیش و نیم میلیون تومان است.

البته این اختلافات به دلیل تفاوت تحصیلات نیست، در بعضی مواقع ممکن است یک فرد تحصیلات پایین تر ولی تخصصی بالاتری داشته باشد و نسبت به آن حقوق و مزایای آن بیشتر می‌شود از تجربه داشتن مهارت و استعداد و توانایی های بیشتر است. رشته تحصیلی می تواند بر روی حقوق و دستمزد هر فرد تاثیر بگذارد.

مطالعه بیشتر
سوالات مرتبط
انوع مشاغل اداری کدامند؟
درآمد مشاغل اداری چقدر است؟
آیا جنسیت در میزان حقوق تاثیر دارد؟
درباره ما

مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.

bazarol
TelehoneWhatsAppInstagramGmail
تمامی حقوق این سایت متعلق به شرکت بازارول میباشد