این موسسات با دریافت رزومه و بررسی علایق،تحصیلات،مهارت ها و تیپ شخصیتی مناسب افراد را به آنها پیشنهاد می دهند.این موسسات پل ارتباطی بین کارفرما و کارجو هست و در فرایند استخدام نقش دارند.
-این موسسات مزایای زیادی دارند و از مهم ترین آنها صرفه جویی در زمان و هزینه است.زمانی که کارجو رزومه خود را به موسسه میدهد دیگری نیاز نیست به تمام ادارات و شرکت سر بزند.همچنین اکثر مراکز دولتی و غیر دولتی جهت استخدام نیرو کار را به کاریابی ها می سپارند.
-یک موسسه کاریابی نمی تواند تمام مشاغل را پوشش دهد.
-در این موسسات مشاورانی حضور دارند که افرادی را دچار سردرگمی شده اند راهنمای می کند و او را به سمت شغل مورد نظر هدایت می کنند.
-افرادی که سابقه کاری ندارند میتوانند با کمک این موسسات دوره های کارورزی و کارآموزی را سپرده و کار مورد نظر خود را پیدا کنند.
کاریابی طبق قانون به دو نوع دولتی و غیر دولتی است.
کاریابی دولتی:این شرکت ها زیر نظر اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی هستند و برای خدمات استخدام مبلغی دریافت نمی کنند.
کاریابی غیر دولتی:این شرکت ها خصوصی بوده و از وزارت تعاون مجوز دارند و در قبال پیدا کردن شغل هزینه دریافت می کنند.
قدیمی ترین شکل پیدا کردن شغل توسط شرکت ها و دفاتر خصوصی در نقاط مختلف شهر است.در این روش کارجویان به صورت حضوری به دفتر مراجعه کرده و با ثبت اطلاعات و سوابق کاری خود و پرداخت مبلغی جهت پیدا کردن کار ثبت می کنند و آن موسسه به آنها کمک می کند تا هر چه زودتر شغل مناسب را پیدا کرده و استخدام شوند.
از مهم ترین دلایل استفاده از کاریابی آنلاین،گسترش استفاده از اینترنت و دیجیتالی شدن زندگی هاست.این کار تحولی بزرگ در نحوه جستجوی کار است.برای استفاده از این خدمات کافی است وارد وب سایت شده و هزاران فرصت شغلی را مشاهده کنید و در صورت تمایل رزومه خود را ارسال کنید.
در این روش علاوه بر دیدن موقعیت شغلی می توان سایر فرصت های استخدامی،سطح حقوق و درآمد و شرح وظایف را ببینید.فاصله بین کارجو و کارفرما کمتر می شود و شفاف سازی بیشتری انجام خواهد شد.
-مراجعه به شبکه های اجتماعی و سازمان ها و شرکت ها
-جستجو در سایت های کاریابی
-مراجعه به دفاتر کاریابی
مزایا استفاده از کاریابی
-کارفرما دسترسی جامع تری به کارجویان دارد
-استفاده از این موسسات به شناخته شدن شرکت ها کمک می کند
-کاهش هزینه جذب نیرو در فرایند استخدام
-صرفه جویی در زمان
1.استفاده از رزومه ساز:درست کردن رزومه و نوشتن نکات کلیدی تا کارفرما از اطلاعات شما به درستی آگاه شود
2.آپدیت و به روز رسانی رزومه:هر چند وقت یکبار به سراغ رزومه تان بروید و اطلاعاتتان را به روز کنید.
3.استفاده از فیلترهای جستجو:با استفاده از این روش برای پیدا کردن آگهی شغلی کمک زیادی به شما خواهد کرد و زودتر به نتیجه می رسید.
4.فعال کردن اطلاع رسانی ایمیل:اگر این گزینه را فعال کنید آگهی های کاری هر هفته برای شما ارسال خواهد شد.
5.عضویت در کانال و ربات تلگرام جاب ویژن:جدیدترین آگهی های استخدام به تفکیک شغل و شهر در این کانال وجود دارد که با عضویت در آن می توانید فرصت های شغلی را مشاهده کنید.
میزان حق الزحمه را اداره کل تعاون،کار و رفاه اجتماعی تعیین می کند و بر اساس آن برای ثبت نام و مشاوره مبلغی از کارجو گرفته می شود.موسسات کارآفرینی به عنوان بنگاه جست و جو گر شغل هستند و از طریق کارهایی که برای پیدا کردن شغل برای متقاضیان و آشنایی آنها با کارفرما انجام می دهند حق الزحمه ای دریافت می کنند.
-محدودیت زمانی و مکانی در کاریابی سنتی افراد فقط در همان شهر یا محله می توانند از کار باخبر شوند ولی در کاریابی آنلاین از هر جای دنیا می توان کسب و کار را دنبال کرد.
-اطلاع رسانی در کاریابی سنتی بسیار مشکل است اما در کاریابی آنلاین به راحتی می توان به مخاطبین اطلاع رسانی کرد.
-ارتباط با مشتری در کاریابی آنلاین به صورت اینترنتی است اما در روش سنتی چهره به چهره می باشد.
هزینه ها در روش سنتی بسیار بالاتر از روش آنلاین است.
-کاهش نرخ بیکاری
-ارتباط بهتر با کارجو و کارفرما
-کاهش هزینه جذب استخدام
-تقویت برند کارفرما
مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.