شنوایی سنجی یا audiometry عملکرد داخلی گوش را بررسی میکند و میزان شنوایی افراد بررسی میشود، شنواییسنجی یکی از متداولترین ابزارهای تشخیصی برای بیماریهای گوش و شنوایی است، که توسط متخصصان گوش استفاده میشود، برای ادیومتری از دستگاه شنواییسنج استفاده میشود و نتیجه را به شکل نوارگوش ثبت میکند، شنوایی سنج میتواند انواع مشکلات کمشنوایی را به طور دقیق تشخیص دهد و علت و بروز آن را مشخص کند.
دلایل متنوعی متواند برای کم شدن شنوایی وجوداشته باشد از مهمترین آنها میتوان آلودگی صوتی به مدت و در شدت زیاد اشاره کرد، البته علت های متداول دیگری مانند مشکلات مادرزادی، تصادفات،و ضربه های شدید به صورت است، همچنین گوش میتواند به علت آلودگی های مانند ویروس و باکتری دچار عفونت شده و شنوایی خود را از دست بدهد از دیگر عوامل مهم تغییرات در فشار خون و بیماری های قلبی است.
برای برخی از افراد مراجعه به مرکز شنوایی سنجی باید به صورت دوری انجام شود تا از مشکلت بزرگتر در آینده جلوگیری کنیم:
شنواییسنجی معمولاً توسط تخصصهای پزشکی مرتبط با حوزه گوش، اعصاب و حتی متخصصان زبان و گفتار انجام میشود. این تستها ممکن است شامل استفاده از دستگاههای خاص شنواییسنجی و همچنین آزمونهای سنتی از جمله تستهای گفتاری و آزمونهای فیزیکی باشد. هدف اصلی از انجام شنواییسنجی، تشخیص و ارزیابی هرگونه مشکل یا نقص در سیستم شنوایی فرد میباشد، از جمله کاهش درک صوت، صداهای تازه شنیده نشدنی، یا مشکلات در ارتباطات گفتاری.
بر اساس نتایج شنواییسنجی، در صورت تشخیص مشکلات شنوایی، درمانهای مختلفی را میتوان برای مراجعین انجام داد از جمله استفاده از سمعک، درمان دارویی، یا حتی جراحی ،
در نتیجه، شنواییسنجی به عنوان یک ابزار تشخیصی بسیار مهم است که میتواند به افزایش سلامت شنوایی و بهبود کیفیت زندگی افراد کمک کند. این آزمونها باید به دقت توسط پزشکان متخصص انجام شوند و نتایج آنها باید با دقت مورد بررسی قرار گیرد.
مجموعه بازارول یک شرکت تبلیغاتی است که توسط یک تیم از متخصصین با تجربه تشکیل شده، ما در تلاش هستیم که با معرفی کسب و کار ها در تمام نقاط ایران یک پایگاه اطلاعاتی کامل ارائه دهیم که در آن صاحبان مشاغل بتوانند، کسب و کار خود را با تبلیغات هوشمند، معرفی کنند و کاربرانی که در جست و جوی یک کالا یا خدمات در هر منطقه ای هستند در کمترین زمان ممکن، آن کالا یا خدمات را پیدا کنند.